خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های رادیو در دهه دوم فاطمیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۹۹۲

شبکه‌های مختلف رادیویی در دهه دوم فاطمیه با هدف افزایش آگاهی و شناخت عمومی زندگی و مقام حضرت فاطمه (س) ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده و روی آنتن می‌برند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ویژه‌های معاونت صدا در ایام سوگواری دهه دوم فاطمیه تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو ایران در سوگ بانوی دو عالم

رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه «نوبت به نوبت» را پنجشنبه و جمعه ساعت ۹:۳۰ تقدیم می‌کند. «باغ ارغوان» ۲۵ و ۲۶ آذر، نواها و نغمه‌های متناسب با شهادت حضرت زهرا (س) را با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ روی آنتن می‌برد.

«خانه دوست اینجاست» در این ایام، با موضوع ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا (س) بعد از خبر ساعت ۱۷ پخش می‌شود. «نور وآیینه» از برنامه‌های دیگر رادیو ایران که در سوگ بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«خورشید نامه» بسته صوتی معارفی سخنرانی محور است، در خصوص فضایل حضرت زهرای مرضیه سلام الله علی‌ها که در شب شهادت ایشان ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم مخاطبان خواهد شد. «نوبت نوا» سوگواره‌ای که با مضمون روضه‌های صدیقه کبری سلام الله علی‌ها و ذکر رنج‌های ایشان، ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود. «زیر نور ماه» نیز در شب شهادت حضرت فاطمه (س) به بررسی یکی از اسماء حضرت فاطمه (س) به نام صدیقه می‌پردازد، این برنامه ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

فاطمیه تهران روی موج رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه «فاطمیه تهران»، «سرچشمه»، «باغ فیض»، »پخش خطبه فدکیه» و… سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) را گرامی می‌دارد. این شبکه رادیویی از ۲۳ تا ۲۷ آذر ماه به مناسبت دهه دوم فاطمیه، مراسم حسینیه امام خمینی (ره) را که با حضور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برپا می‌شود را همزمان با پخش از شبکه یک سیما روی آنتن می‌برد. برنامه «باغ فیض» از ۲۵ تا ۲۷ آذر ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ با بخش‌های ویژه ایام سوگواری و ویژه برنامه «فاطمیه تهران» کاری از چهار گروه برنامه ساز رادیو تهران که در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از ساعت ۶ تا ۲۰ به نقش و جایگاه مادری حضرت زهرا (س) برای امت اسلام و تبیین سیره و سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی می‌پردازد و همچنین درباره الگوپذیری مادران ایرانی از شخصیت جهانی حضرت زهرا (س) گفتگو خواهد شد.

ویژه برنامه «سرچشمه» به مناسبت ایام شهادت از ۲۵ تا ۲۷ آذر، از ساعت ۱۹ روی آنتن رادیو تهران می‌رود، این برنامه در قالب مسابقه به احکام و دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد. همچنین شبکه رادیویی تهران تا ۳ دی ماه، خطبه فدکیه را قبل از خبر ۱۴ پخش می‌کند.

رادیو گفت و گو و «مدینه آن روزها»

رادیو گفت و گو در قالب ۱۰ ویژه برنامه به شناخت سیره و سلوک عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان که همواره روشن کننده مسیر برای مسلمانان است، می‌پردازد.

ویژه برنامه «مدینه آن روزها» به تحلیل و بررسی سبک زندگی در مکتب فاطمی و ارتباط ایشان با مقوله ولایت می‌پردازد. مستند «سلسله موی دوست» مستندی است بر حدیث سلسله الذهب بر مبنای قول سدید که به زندگی پر برکت حضرت صدیقه کبری (س) و سجایای اخلاقی ایشان خواهد پرداخت. همچنین ویژه برنامه‌های «یاس کبود»، «آفاق»، «خورشید در غبار» و «بانوی بی‌نشان» با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب، به ویژگیهای شخصیتی حضرت و سبک زندگی ایشان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی می‌پردازد. بررسی شبهات مربوط به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) موضوعی است که ویژه برنامه‌های «حدیث غربت» و «بهشت بی‌نشان» به تحلیل آن می‌پردازند. ویژه برنامه «امید مادر» به تحلیل شأن نزول آیه هل اتی، مروری بر حدیث شریف کساء و اسرار شناخت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد. همچنین «سجاده سرخ» به شهادت حضرت زهرا (س) و مناجات‌های ایشان می‌پردازد.

رادیو صبا و سرگذشت فدک

برنامه «سرگذشت فدک» به موضوع بازپسگیری زمین فدک می‌پردازد که ۲۵ آذر ساعت ۲۲ و بازپخش آن ۱۴:۳۰ روز شهادت حضرت زهرا (س) است.

روایتی عاشقانه از زندگی حضرت زهرا در رادیو فرهنگ

گروه تاریخ و اندیشه شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸ تا۱۹ برنامه «با من حرف بزن» روی آنتن می‌برد. در این‌برنامه به سبک زندگی فاطمی، استحکام خانواده با توجه به علاقه بین زن و شوهر و تربیت نسل فاطمی بر این اساس، کارشناسی، گزارش، پخش مراثی و شعر آیینی پرداخته می‌شود و نگاهی به صحیفه فاطمی دارد.

رادیو فرهنگ در ویژه برنامه «ساعت سوگ» ۲۵ و ۲۶ آذرماه، اشعار و مرثیه‌هایی در سوگ حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را تقدیم شنوندگان می‌کند. ویژه برنامه «پیداترین نشانی» نیز شنبه ۲۵ آذر ساعت با محوریت جایگاه زنان در سبک زندگی ایرانی_اسلامی و سهم زنان در جامعه با نگاهی به زندگی حضرت زهرا (س) پخش می‌شود. این ویژه برنامه ترکیبی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با موضوع سهم زنان از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در جامعه است که به الگوی زندگی حضرت زهرا (س) توجه دارد.

رادیو ورزش و «گود ارادت»

برنامه «مادر بهشت» در ۲۵ آذر، از ساعت ۲۰ و برنامه «گود ارادت» در ۲۶ آذر از ساعت ۱۰ به صورت ویژه به زندگی بانوی دو عالم می‌پردازد. ویژه برنامه شهادت فاطمه زهر ا (س) با عنوان «در سوگ یاس» از ساعت ۱۳:۱۰ با کارشناسی حجت الله صالحی به روی آنتن پخش برنامه‌ها می‌رود.

«بانوی آفتاب» در رادیو سلامت

ویژه برنامه «بانوی آفتاب» با هدف الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا (س) و با محوریت بصیرت و آگاهی زنان جامعه امروز از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود.

این برنامه دارای بخش‌های متنوع و مختلفی از جمله «سلاله زنان» معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان محور وحدت و الگویی برای زنان مسلمان، «در برابر آیینه» آموزه‌های زندگی حضرت زهرا (س) برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و «نیلوفرانه» نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی است. همچنین مهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های مختلف و کارشناسان امر در این برنامه حضور خواهند داشت. گفتنی است، ویژه برنامه «بانوی آفتاب»، ۲۶ آذر ماه، از ساعت ۱۰:۰۵ تا ۱۱:۳۵ تقدیم شنونده‌های رادیو سلامت می‌شود.

رادیو جوان در «خانه پدری»

«خانه پدری» به روضه خانگی می‌پردازد و هیئت‌های خانگی را معرفی می‌کند. برنامه دیگری به نام «اتفاق» به بانوان ورزشکار ایرانی می‌پردازد و با افرادی که یک اتفاق مهم در زندگی‌شان رخ داده صحبت می‌کند. این ویژه برنامه پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ صبح پخش می‌شود.

برنامه «دخت ایران» به زنان موفق ایرانی می‌پردازد و زنان پرتلاش و موفقی که از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الهام گرفته‌اند، را به تصویر می‌کشد. این برنامه پنجشنبه و جمعه، ساعت ۲۰ شنیده می‌شود. همچنین، ویژه برنامه «خط سوم» به بحث حجاب و عفاف می‌پردازد. و در نهایت ویژه برنامه «سوگنامه» مداحی‌های فاخر درباره حضرت فاطمه (س) را پخش می‌کند.

رادیو نمایش و «روشنا»

ویژه برنامه «روشنا» ام ابی‌ها ۲۵ و ۲۶ آذر ساعت ۷:۳۰ دقیقه و ویژه برنامه «تکیه» ام ابی‌ها ۲۵ آذر، ساعت ۱۸:۱۵ شنیده می‌شود.

رادیو اقتصاد و «نو آوران»

«نوآوران» در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به صورت مستند یکی از مشاغل تولید حوزه آیینی و مذهبی مانند تولیدی شال‌ها و کتیبه‌های مرتبط و تولید چادر را معرفی می‌کند. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو معارف و «شهیده ولایت»

«شهیده ولایت» برنامه زنده رادیو معارف که از ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه، ساعت ۲۰:۱۵ و «یاس یاسین» نیز از ۲۵ تا ۲۷ آذرساعت ۹ تا ۱۱ صبح شنیده می‌شود. برنامه تولیدی «من فاطمه ام» نیز هر روز ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

خطبه حضرت زهرا (س) در ایرانصدا

پایگاه سخنرانی ایران صدا به مناسبت ایام فاطمیه خطبه حضرت زهرا (س) با زنان انصار و آثار سقیفه باقیست با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی، ابعاد زندگی حضرت زهرا (س)؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شخصیت حضرت فاطمه (س) آیت الله حسین انصاریان، الگوی فاطمی؛ حجت الاسلام مسعود عالی، بررسی آموزه‌های تفسیری خطبه فدکیه؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، خدمات حضرت زهرا س به جامعه بشری؛ حجت الاسلام علی نظری منفرد، مبارزه و امیدآفرینی در زندگی حضرت زهرا؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی؛ حجت الاسلام علی رضا پناهیان را بارگذاری کرده است.

پایگاه پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی این شبکه رادیویی هم جدیدترین مداحی‌های مربوط به ایام فاطمیه را بارگذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز