خبرگزاری کار ایران

«شبی با موسیقی» با یاد لیلی افشار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۹۳

یادمان لیلی افشار (نوازنده گیتار کلاسیک) در دومین برنامه از سلسله نشست‌های پروژه همنوا با روز جمعه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دومین برنامه از سلسله نشست‌های پروژه همنوا با عنوان «شبی با موسیقی» به یادمان نوازنده گیتار کلاسیک لیلی افشار اختصاص دارد. 

در این برنامه کیمیا افشاری (مدرس دانشگاه موسیقی)، فرزین طهرانیان (نوازنده و مدرس موسیقی) و عطا نویدی درباره زندگی هنری و آثار لیلی افشار مطالبی را ارائه می‌کنند. پرسش و پاسخ حاضرین از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی خواهد بود. 

لیلی افشار در ۱۸ اسفند ۱۳۳۸ در تهران زاده شد. وی نخستین نوازنده‌ی زن در جهان است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکترا دست یافت. وی از ده سالگی آموختن گیتار را فرا گرفت. در سال ۱۳۵۵ به آمریکا رفت و تحصیل در رشته موسیقی و در زمینه گیتار را ادامه داد. افشار کارشناسی خود را از کنسرواتوار موسیقی بوستون گرفت. 

لیلی افشار برای طی دوره کارشناسی ارشد موسیقی در رشته نوازندگی گیتار به کنسرواتوار موسیقی نیوانگلند رفت و زیر نظر نیل اندرسون به تحصیل پرداختپس از آن افشار دوره دکتری را زیر نظر بروس هلزمن در دانشگاه ایالتی فلوریدا به پایان رساند و به این ترتیب او نخستین زن در جهان بود که موفق به گرفتن درجه دکترا در نوازندگی گیتار شد. 

افشار مدتی نیز در مرکز هنرهای تجسمی بنف و جشنواره موسیقی اسپن تحصیل کرد. همچنین دیپلم افتخاری آکادمی موسیقی کیجانا درسی ینا ایتالیا نیز به وی اعطاء شده‌است. لیلی افشار در سال ۱۹۸۹ به جایگاه استادی در دانشگاه ممفیس رسید و در آنجا به تدریس موسیقی برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترای نوازندگی گیتار پرداخت. او در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه استاد برجسته دانشگاه ممفیس شد. او پس از تحمل یک دوره بیماری در ۲ آبان ۱۴۰۲ درگذشت. 

ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است. نشانی: پاسداران، نبش گلستان یکم، مجتمع پریس سنتر، طبقه سوم، کافه کتاب یافا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز