خبرگزاری کار ایران

کنسرت «خاطره‌سازها» روی صحنه می‌رود/ در کنسرت ما خبری از پلی بک نیست/ چرا خواننده‌های پاپ تبدیل به کالا شده‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۳۷

نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «خاطره‌سازها» با حضور خوانندگان حمید غلامعلی، قاسم افشار، چنگیز حبیبیان، مهدی مقدم صبح امروز در سالن کنفرانس تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری کنسرت گروه موسیقی «خاطره‌سازها» با حضور سجاد عزیزی (مدیر کانون ادبی و موسسه موسیقی زمستان)، محمدرضا چراغعلی (آهنگساز) و خوانندگان حمید غلامعلی، قاسم افشار، چنگیز حبیبیان و مهدی مقدم صبح امروز شنبه ۲۲ مهرماه در سالن کنفرانس تالار وحدت برگزار شد.

گفتنی است کنسرت «خاطره‌ساز» طی دو شب سه‌شنبه و چهارشنبه، بیست و پنج و بیست و ششم مهرماه طی یک سانس ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

کنسرت «خاطره‌سازها» روی صحنه می‌رود/ در کنسرت ما خبری از پلی بک نیست/
 چرا خواننده‌های پاپ تبدیل به کالا شده‌اند؟

ذهن و گوش مخاطبان از آنچه باید دور شده است

در ابتدا سجاد عزیزی‌آرام (ترانه‌سرا، شاعر و تهیه کننده کنسرت خاطره سازها) گفت: طرح کنسرت «خاطره‌سازها» را سه یا چهارسال پیش به عنوان پروپوزال برای مخاطبان امروز آماده کردم. آن زمان طرح مجوز موسسه موسیقی «زمستان» نیامده بود و فقط کانون ادبی «زمستان» را داشتیم. بر اساس نیاز به دفتر موسیقی رفتم با آقای محمد الهیاری مدیرعامل دفتر موسیقی در اینباره صحبت کردم که ایشان هم استقبال کردند. در ادامه برای پیدا کردن تهیه‌کننده به شرکت‌هایی بردم که کنسرت برگزار می‌کنند تا بتوانم این طرح را اجرایی کنم. تهیه‌کننده‌ها می‌گفتند هزینه اجرا با کیست و این سوال پرونده را می‌بست. در نهایت با دریافت مجوز موسسه موسیقی زمستان خودم به تهیه و اجرای طرحم که همین کنسرت فعلی است، اقدام کردم.

او در ادامه گفت: واقعیت این است که خواننده‌های ما تبدیل به کالا شده‌اند. در دنیای امروز تغییرات به سرعت رخ می‌دهد و هنرمندان و خوانندگان باید سریع به روز شوند. خواننده‌هایی داریم که پرفروش بوده‌اند و کم کار شده‌اند یا دیگر نیستند. در این میان با جمع‌بندی اتفاق‌ها و روندی که به سرعت طی می‌شود، می بینیم ذهن و گوش مخاطبان از آنچه باید دور شده است.

عزیزی‌آرام افزود: من کانون زمستان را داشتم و در عرصه ترانه و شعر کار می کردم و این رویه همچنان وجود دارد. منتهی این نیاز جامعه بود که باعث شد موسسه موسیقی زمستان راه اندازی شود.

نباید شعر را از موسیقی جدا کرد

او با تاکید بر اینکه بزرگتری سرمایه ما شعر است، گفت:  نباید شعر را از موسیقی جدا کرد. گذشتگان و بزرگان هم به این مقوله اهمیت می‌داده‌اند. به طور مثال در آثار هنرمندی مانند بابک بیات علاوه بر آهنگسازی و تنظیم و موارد دیگر، شعر هم جایگاه دارد. واروژان و چشم آذر هم چنین بوده‌اند. اما از این اهمیت رفته رفته کاسته شده و در ادامه به ابتذال در تولید رسیدیم.

سجادی ادامه داد: من در کانون ادبی زمستان  با شاعران صاحب اندیشه کار کرده‌ام و از این جهت شعر همواره مقوله مهمی است. حال در موسسه موسیقی :زمستان» اولین حرکت ما اجرای همان طرحی است که تهیه کنندگان بابتش دست رد به سینه ما می‌زدند. آقای اللهیاری به من گفت حمایت می‌کنم چون این کار را دوست دارم واگر هم تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده دلیلش این است فرصتی نبوده که انجامش دهیم. ایشان تمام و کمال از اجرای کنسرت «خاطره‌سازها» حمایت کردند.

حمایت‌ها از کنسرت «خاطره‌سازها» در حد موافقت و انرژی دادن بود

او گفت: اما باقی حمایت‌ها در حد موافقت و انرژی دادن بوده است. لازم می‌دانم علاوه بر دفتر موسیقی از آقای سالم مدیرعامل بنیاد رودکی هم تشکر کنم. درخواست برای اجرا، دو بار توسط تالار وحدت رد شده بود و آقای سالم بودند که با حمایتشان این امکان را فراهم کردند.

سجادی‌آرام  تاکید کرد: هدف از برگزاری کنسرت پیش رو، نکوداشت نیست، بلکه شروع یک مانیفست است. گاه باید تاریخ را ورق بزنیم و آنچه در آن آمده و باقی مانده را مرور کنیم یا از بر نماییم. تلاشم این است در شهرستان‌ها هم این کنسرت را برگزار کنیم.

او در بخش دیگر صجبت‌هایش گفت: امیدوارم کنسرت «خاطره‌سازها» را در قالب تئاتر موزیکال هم ارائه کنیم و در زمینه برگزاری تور کسرت‌ها هم از شهرها پیشنهادهایی داشته‌ایم. امیدوارم از خوانندگان دیگر  نیز به عنوان مهمان در موسسه‌ای که داریم بهره‌مند شویم و در  کنسرت‌های پیش رو حضور یابند.

اگر رسانه‌ها نباشند ما دیده نمی‌شویم

در ادامه برنامه چنگیز حبیبیان خواننده پاپ هم گفت: ما خوانندگان و هنرمندان، هر چقدر هم کار کنیم و کارهای خوب ارائه دهیم، وقتی جایی پخش نشود بی فایده خواهد بود.. لذا از شما خبرنگاران بابت حضور در این برنامه ممنونم.

او افزود: محمدرضا چراغعلی دوست قدیمی است و دهه هفتاد و هشتاد هم با قاسم افشار عزیز  برنامه‌هایی داشتیم و صدای او را همیشه دوست می‌دارم. حمید غلامعلی هم خواننده درجه یک و درست کار و شریفی است که او را از قدیم می‌شناسم.

حبیبیان بیان کرد: آقای سجاد عزیزی با تهیه و اجرای چنین کنسرتی ریسک بزرگی کرد‌ه‌ند که آن را شایسته و ارزشمند می‌دانم. انشالله ما آبروداری کنیم. به هر حال این سال‌ها کنسرت نداشته ایم و اگر هم بوده کم بوده است که البته این قضیه دلایل زیادی دارد.

چنگیز حبیبیان در پایان صحبت‌هایش ضمن امیدواری از موففیت کنسرت پیش رو گفت: آنچه اهمیت دارد این است که با خاطره‌سازی برای مخاطبان و یک اجرای خوب آبروداری کنیم.

بابت شکسته شدن سکوتی طولانی خوشحالم

قاسم افشار دیگر خواننده پاپ هم گفت: خوشحالم که پس از سکوتی طولانی با همکاری همکارانم اتفاق خوبی را رقم می‌زنیم. این سکوت شکسته و بابتش خوشحالم.

او افزود: ما همه دوستان قدیمی هستیم. موضوع مهم این است امکان ندارد بتوانید چهار خواننده را کنار هم بگذارید. حال این امکان میسر شده است.

افشار در ادامه توضیحاتش گفت: اینکه چهار خواننده همزمان در یک کنسرت کنار هم قرار گیرند، اتفاقی است که مطمئنم در نسل‌های جدید رخ نمی‌هد.

او اذعان داشت: امیدوارم روند برگزاری این پروژه و کنسرت‌ها، ادامه‌دار باشد. در تهران اجرا دشوار است، چون حجم اتفاقات بالاست. در تهران نمی‌توان بدون پشتوانه کار کرد و مسیر بنا به دلایل بسیار سخت است لذا لازم می‌دانم از تلاش‌های سجاد عزیزی برای برگزاری برنامه تشکر کنم.

او در پایان با اشاره به اینکه سابقه رفاقتش با چراغعلی بیست و شش سال است، گفت: مطمئن باشید پلی بکی در کار نخواند بود. بایت این تلاش از سجاد عزیزی ممنونم. پلی بکی درکار نیست. اما زمان آن محدود است اما این فرصت را مغتنم می‌دانم.

در ادامه برنامه حمید غلامعلی گفت: ما به اتفاق دوستان حرکتی را آغاز کرده‌ایم که به آن ایمان داریم. همیشه بحث برگزاری چنین کنسرتی وجود داشته اما کسی نبود که حمایت کند. سجاد عزیزی پای کار ایستاد. من هم هیچ ادعایی ندارم اتفاق خوب را همکارانم رقم می‌زنند و من هم در کنارشان هستم.

حمید غلامعلی در پایان صحبت‌هایش  گفت: انشالله دیگر خوانندگان هم نسل وبعدی‌ها هم در ادامه کنسرت‌های «خاطره‌سازها» مار ا همراهی کنند.

حضور در جمع ستارگان برایم افتخار است

مهدی مقدم دیگر خواننده پاپ که یک نسل از سه خواننده دیگر فاصله دارد نیز درباره حضورش در کنسرت و جزییات آن توضیحاتی ارائه کرد.

او گفت: من کوچیکترین خواننده این گروهم. به لحاظ سنی هم از دیگر دوستان، کوچکترم. افتخار می‌کنم که در جمع ستارگان خاطره‌ساز هستم.

مهدی مقدم افزود: دوستان و هنرنمدان امروز برای نسل‌های بعد خاطره می‌سازند. در دوران ما هم آثاری بودند که حال برای نسل من نوستالژیک هستند. این خاطره سازی همچنان ادامه دارد.

مقدم گفت: شاید برخی کنسرت را قدیمی و کهنه می‌دانند اما این برنامه آغازی برای فعالیت موزیسین‌های نسل‌های قبل است که در کارشان مدعی هستند و کم کار کرده‌اند. این شروع آغاز اتفاقی زیبا خواهد بود.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: طی برگزاری کنسرت «خاطره‌سازها» انتظار نداریم در دیدار اول سالن سرشار از مخاطبان شود.

مهدی مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت: قول می‌دهم این اتفاق ادامه دار و مثال زدنی خواهد بود. امیدوارم جوابگوی محبت آنهایی باشیم که بلیت می‌خرند و به کنسرت می‌آیند. شرایط اقتصادی خوب نیست و هرکس هم نیاید به این معنا نیست که حمایت نکرده و دست بوس همگی هستیم.

جمع کردن فاتحان قله موسیقی کار دشواری است

محمدرضا چراغعلی هم گفت: بدون شک جمع کردن هنرمندانی که هر کدام لااقل یک بار فاتح قله موسیقی بوده‌اند، کاری بسیار سخت است. برای تبلیغات ما مدیایی وجود ندارد و نقش اصحاب رسانه خیلی مهم است.

این آهنگساز افزود: خیلی‌ها کنسرت برایشان سرگرمی است و باید بگویم جامعه به این فضا هم نیاز دارد، اما آنها رسانه‌های زرد را دارند و این درحالی است که ما رسانه واقعی می خواهیم. ما نیازمند اهالی رسانه سالم هستیم. انعکاس خبر به ما کمک می‌کند و جنس کار ما زرد نیست.

خیلی از تولیدات امروزی را مناسب خانواده‌ام نمی‌دانم

وی گفت: امیدوارم کنسرت «خاطره‌سازها» فضا را برای آهنگسازان ایجاد کند. من خیلی از تولیدات فعلی را مناسب خانواده‌ام نمی‌دانم، اما منتظر نسلی هستم که با استغدادی که دارند به ما یاد بدهند. ما نسل اول پاپ پس از سالها سکوت آمدیم و منتظر بودیم جنتی عطایی‌ها کار کنند. حال که بخش خصوصی ورود کرده حمایت رسانه‌ها مهمتر می‌شود. به هرحال آنها که زرد هستند به شما رسانه‌ای‌ها نیاز ندارند و رسانه‌های زرد خودشان را دارند و ما چنین نیستیم و با حمایت شما دیده و شنیده می‌شویم.

به نسل جدید امیدوارم

محمدرضا چراغعلی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: نسل جدید باهوش است. بله آنها به خیلی از کنسرت‌هامی‌روند تا به لحاظ ریتم و روان تخلیه شوند. من همین دوستان را دیده‌ام که در مواقع اجتماعی ‌یار دبستانی را می‌خوانند که  ۵۰سال پیش ساخته شده است. حتی آنهایی که برای خواننده شدن به دفتر من می‌آیند آثار حمید غلامعلی و دیگر دوستان نسل‌های قبل را می‌خوانند. همین نسل می‌داند چه را در چه زمان و مکانی خرج کند و باید به آنها امیدوار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز