خبرگزاری کار ایران

تاکید شورای عالی امنیت ملی درباره مدیریت حاکمیتی شبکه توزیع انرژی/ شرکت‌های خصوصی تخلف نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۶۸

منصور ملانوری با تاکید بر لزوم اهمیت شبکه توزیع انرژی در جزیره کیش، از مکاتبه ارزشمند شواری عالی امنیت ملی کشور در سال 1400 به رئیس جمهور وقت کشورمان مبنی بر واگذاری شبکه توزیع به سازمان منطقه آزاد کیش، خبر داد.

 

به گزارش ایلنا؛ مدیر امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری که صبح امروز شنبه 21 مرداد با محوریت پرسش و پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص موضوع انتشار یافته در رسانه های مجازی و تنویر افکار عمومی، گفت: شبکه توزیع آب و برق در سطح کشور توسط حاکمیت منطقه مدیریت می شود و با واگذاری این اختیارات به سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حاکمیت جزیره به طور حتم شاهد تحولات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

ملانوری در راستای تاکید شواری عالی امنیت ملی کشور مبنی بر این که واگذاری شبکه توزیع به بخش خصوصی صحیح نبوده و باید این اختیارات به خود سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حاکمیت جزیره بازگردانده شود، اظهار داشت: هم اکنون فعالیت دو شرکت متولی شبکه آب و برق در این منطقه منجربه مشکلات عدیده ای در حوزه تامین برق شده است.

وی، بیان داشت: با همت و اراده سازمان منطقه آزاد کیش، موضوع حاکمیت و نقش محوری سازمان که بارها از سوی شورای امنیت ملی کشور مورد تاکید قرار گرفته است مقدمات این مهم فراهم شده و با مطرح در هیات دولت این راه کار نهایی می شود.

به گفته ملانوری، بر اساس سیاست های حاکم بر سازمان، نظر شورای امنیت ملی کشور مبنا کار قرار گرفته و همچنان واگذاری شبکه توزیع به سازمان در حال پیگیری است.

مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش تاثیر گذار دو شرکت آب و برق شمال و جنوب کیش در مسیر توسعه و ارائه خدمات شایسته به ساکنان این منطقه را مستلزم تمرکز بر حوزه های فعالیتی خود و پرهیز از موضوعات حاشیه ای دانست و افزود: در حوزه زیرساخت های مورد نیاز، دو موضوع مهم "تولید و توزیع آب و برق باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منصور ملانوری، گفت: نیروگاه ماهتاب جنوب فعالیت توسعه کاری خود را در حوزه تولید در چند مرحله پیش بینی کرده بود ولی علی رغم قراردادی که منعقد شده باید ابتدا یک واحد کوچکتری را فعال می کرد که گام های بزرگی را در حوزه واحد برق اسمی برداشته است.

به گفته ملانوری جلسات متعددی در رابطه با کمبود برق دو دهه گذشته با محوریت بررسی و حل مشکلات پیش رو و متعهد شدن پیمانکار مربوطه برای اضافه کردن واحد ٣٠ مگاواتی به مجموعه نیروگاه شمال برگزار کردیم.

وی، اظهار داشت: تبادل برق بین دو شرکت مربوطه برای مرتفع کردن مشکلات موجود و تامین انرژی مورد نیاز بود که با مذاکرات صورت گرفته میان این دو شرکت برای تامین ١۵ مگاوات برق به توافق رسیدند که تا کنون 15 مگاوات از سوی نیروگاه جنوب تامین نشده است.

منصور ملانوری، خاطر نشان کرد: زمانی که نیروگاهی در خصوص تامین میزان انرژی مور نیاز به توافق رسیده و از توان لازم برخوردار نیست باید شفاف اعلام کند تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود چرا که به دلیل مشکل فنی قادر به تامین 15 مگاوات اعلام شده نمی باشد.

مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در سال 1398 مکاتباتی با موضوع عدم توسعه شرکت آب و برق کیش به رییس جمهور وقت انجام شده است.

وی در خصوص مشکلات و پیگیری های صورت گرفته برای تامین انرژی در منطقه آزاد کیش بیان داشت: تا سال 1406 به 120 مگاوات برق در جزیره نیاز داریم تا با مشکل قطع برق مواجه نشویم و این مهم باید در حوزه تولید در دستر کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز