خبرگزاری کار ایران

موج جدید کرونا در رادیو سلامت بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۴۸

جواد نوفرستی کارشناس رادیو سلامت در برنامه مخاطب خاص موج جدید کرونا را مورد بررسی قرار داده و درباره آمارها جزییاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از جام جم، جواد نوفرستی کارشناس در برنامه مخاطب خاص در این باره عنوان کرد: موج جدید کرونا، متاسفانه شروع شده و با سرعت پیش می‌رود. در حال حاضر در ۱۰ استان افزایش زیادی پیدا کرده است. در واقع روند صعودی افزایش مراجعه بیماران در ۴ استان شدیدتر شده و کل کشور بسرعت درگیر موج هفتم می‌شود. متاسفانه بزودی آمار ابتلا ۴ رقمی، آمار فوت ۲ رقمی و سپس ۳ رقمی می‌شود. فعلا، قله پیک هفتم برای اواخر مرداد یا اوایل شهریور پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شیوع ابتلا و قله موج هفتم به اندازه موج قبلی پیش بینی نمی‌شود اما متاسفانه شدت ابتلا و متاسفانه آمار درصد فوت بالاتر خواهد بود، چون واریانت جدید، بیشتر بخشهای تحتانی سیستم تنفسی یعنی ریه را درگیر می‌کند. متاسفانه برای پیشگیری از موج جدید دیر شده، و برای کاهش تلفات و خسارات موج هفتم، فقط تیرماه را فرصت داریم. مهمترین اقدام فعلی، در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی، واکسیناسیون ضربتی و فوری، چه دوز اول یا دوم و چه دوزهای تکمیلی سوم و چهارم است.

این کارشناس در بخشی دیگر از این برنامه توضیح داد: اما حیف که سیستم بهداشت و درمان ما که درمان محور است (نه پیشگیری محور و بهداشت محور)، هنوز این خطر را درک و باور ندارد تا ستاد ملی کرونا را پای کار بیاورد. وقتی فقط آمار بستری در بخش مراقبتهای ویژه و فوت شاخص باشد، ظاهرا منتظرند آمار فوت جهشی شود تا متوجه عمق خطر شوند و اقدام کنند، و آن موقع، نوشدارو بعد از مرگ سهراب تاثیری نخواهد داشت. بنابراین رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی از جمله دغدغه تجمعات در رویدادها و مناسبتهای پیش رو و در سفرهای استانی، مورد تاکید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز