خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جشنواره موسیقی فجر؛

برنامه پاسداشت برگزار شد/ با حضور وزیر ارشاد و دیگر مسئولان سازندگان آثار برای شهید سلیمانی مورد تقدیر قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۹۱۱

در قالب جشنواره موسیقی فجر، ویژه برنامه پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر ارشاد و دیگر مسئولان برگزار شد و به تقدیر از فعالانی پرداخت که برای سردار شهید قاسم سلیمانی آثار موسیقایی ساخته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ویژه برنامه پاسداشت شهید قاسم سلیمانی امروز سه شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران)، بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی)، محمود سالاری (معاون امور هنری)، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی (رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، محمد اله یاری (رئیس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر)، حسن ریاحی (دبیر جشنواره فجر) وعلیرضا قزوه (مدیر دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما) در تالار رودکی برگزارشد.

برنامه پاسداشت برگزار شد/ با حضور وزیر ارشاد و دیگر مسئولان سازندگان آثار برای شهید سلیمانی مورد تقدیر قرار گرفتند

پس از پخش سرود ملی، تلاوت قران مجید و پخش کلیپی از علی زندوکیلی، محمد الهیاری سرپرست دفتر موسیقی با حضار صحبت کرد.

او ضمن تبریک سالروز تولد امیر مومنان (ع) گفت: از آقای دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و درمان بابت زحماتشان در رابطه با جشنواره‌های هنری فجر ممنونم چراکه جشنواره‌ها با رعایت موارد بهداشتی به نحو احسنت برگزار شده اند.

او افزود: سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در برنامه‌های خود اجراهایی چون ارکستر سمفونیک صدا و سیما را روی صحنه داشت و بخش‌هایی از سمفونی سرباز ساخته مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما را اجرا کرد که در رثای شهید سلیمانی بود. در میانه جشنواره هم گروه ه موسیقی نواحی سیمره قطعه سوگ سهراب را به سردار سلیمانی تقدیم کرد.

محمد اله یاری ادامه داد: هدف از برگزاری ویژه برنامه سردار سلیمانی این است که اعلام کنیم اهالی موسقی هم مانند مردم در رثای سردار دل‌ها کارهای داوطلبانه انجام داده اند. از جمله کارهای سازمان رسانه‌ای اوج، مجموعه صدا و سیما، بنیاد آفرینش‌های آستان قدس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین کارهایی که مجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آماده کرده است. و البته تعداد شاعران و آهنگسازان و نوازندگانی که برای ارائه آثار در رابطه با شهید سلیمانی تلاش کرده‌اند بیشتر از اینهاست اما رعایت موارد بهداشتی به دلیل بحران کرونا اجازه دعوت‌های بیشتری به ما نداد.

رییس جشنواره موسیقی فجر گفت: حال امروز در جمع کوچک و عزیزان کار بلدی هستیم و این فرصت فراهم است تا مجموعه شعر‌ها آهنگ‌ها نماهنگ و کارهایی که دراین زمینه ساخته شده را بصورت مجموعه‌ای واحد و به یادگار از زحمتی که هنرمندان عرصه موسیقی برای همرهی و همآوایی با مردم در رثای شهید سلیمانی انجام دادند جمع آوریم کنیم.

در ادامه برنامه صادق آهنگران هم که در جمع حضور داشت سالروز ولادت مولای متقیان را تبریک گفت و به بیان خاطره‌ای در رابطه با سردار سلیمانی پرداخت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ادامه برنامه گفت: امروز برای گرامیداشت شهید سلیمانی گرد هم آمده‌ایم و این اتفاق مبارک است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشم هم گفت: امام خمینی درباره بسیج گفته‌اند که مدرسه عشق است. و این یعنی بسیج جایگاهی است که انسان را برای رسیدن به خدا آماده می‌کند و این به معنای ایثار است و همین موضع امام علی (ع) را بلند آوازه کرده است. حاج قاسم هم همینطور است و شاید تکه‌ای از وجود حضرت است.

او افزود: خداوند حاج قاسم‌ها را به میان ما آورده تا حجت تمام کند. اگر حاج قاسم امروز واقعیت دارد نشانه از واقعیت علی است چون پیرو آن مکتب است. ما برای اینکه

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دنیای بدون قهرمان امروز باید برای خود قهرمان بسازد چون دستش خالی است. حال امروز هنرمندان با زبان هنری خود عشق را بیان کرده‌اند و از شهید سلیمانی سخن گفته اند. به نظرم امروز روز پاسداشت شخصیت‌های بزرگ است که به خوبی مسائل و مشکلات جامعه را درک کرده اند.

محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) هم ضمن تشکر از عوامل برگزاری جشنواره موسیقی فجر و اهالی دبیرخانه این رویداد گفت: از علم و تدبیری که برای پرداختن به شهید قاسم سلیمانی به کار گرفته شده تشکر می‌کنم.

او افزود: امسال در همه جشنواره‌ها و دیگر رویدادها از جمله بزرگداشت‌ها در حوزه‌های سینما، تئاتر و تجسمی به نحوی از شخصیت بزرگ سردار دل‌ها یاد شده و یادشان گرامی داشته شده است.

وزیر ارشاد گفت: در دنیای آسیب‌پذیر امروز بیشترین آسیب‌ها در بخش حوزه هویتی است. وقتی جامعه‌ای از هویت خود خالی شود و آسیب ببیند آن جامعه دچار لغزش خواهد شد و براین اساس اگر جامعه فرهنگی و هنری ما اینگونه به تجلیل از حاج قاسم بزرگ می‌پردازد در وهله اول برای جنبه نمادسازی و بازسازی هویت ملی ما است.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه حاج قاسم مظهر هویت ملی ایرانی و اسلامی ماست؛ گفت: ایشان هم قهرمان ملت ایران است و هم پهلوان جهان اسلام.

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه گفت: رهبری معظم انقلاب از عنوان مکتب برای حاج قاسم استفاده کرد و این نگاه سابقه نداشته است؛ چون ما شهدای بزرگی را داریم و تقدیم کرده ایم، اما نمادی که در شخصیت حاج قاسم عزیز شکل گرفته و امروز به جامعه ما هویت بخشیده این اتفاق و تصمیم را رقم زده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: هیچ زبانی گویاتراز زبان هنر در بیان این مقوله نمی‌تواند موثر باشد و آثار ساخته شده درباره سردار سلیمانی در دل مردم جا گرفته است.

وزیر ارشاد در پایان صحبت‌هایش گفت: از همه عزیزان در بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر، همچنین پیشکسوتان حوزه موسیقی تشکر می‌کنم و خوشحالم که میزبان عزیزانی در روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) بودیم. .

در ادامه این مراسم با اهدا لوح از صادق آهنگران علیرضا افتخاری، علی محمد مودب غلامرضا صنعتگر، قاسم صرافیان، علیرضا قزوه، امیر حسین سمیعی، محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی، میلاد عرفان پور، امید مهدی حکیمی، محمد مهدی سیار، محمد حشمتی، آرش امینی، آرمان مهربان، امیرحقیقت، سید محسن حسینی، حسین ستاریفر، علی چراغی، حسین صیامی، محمدرسولی، میلاد هارونی، بهرام پاییز، امیرحسین زاده، سعید اسلامی، علی زندوکیلی، احسان جوادی، طاها چوگان باز، امید روشن بین، بلال حسنی دهنویتجلیل به عمل آمد.

پخش نماهنگ «فصل پریشانی» با صدای علی زندوکیلی از تولیدات سازمان هنری رسانه اوج، اجرای قطعه «حاج قاسم هنوز زنده است» با خوانندگی غلامرضا صنعتگر با شعر میلاد عرفانپور و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، مدیحه سرایی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) توسط حاج صادق آهنگران، پخش نماهنگی به خوانندگی علی چراغی و شعر عبدالجبار کاکایی، از تولیدات دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، پخش نماهنگ «مرد نبرد» از تولیدات مرکز موسیقی مأوا، از جمله بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز