خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه عکس «حجب» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۲۸

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «حجب» به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) عصر شنبه دوم بهمن ماه در خانه عکاسان جوان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه گروهی عکس «حجب» به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) دوم بهمن ماه ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان گشایش یافت و تا ۵ شنبه ۱۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. 

در این نمایشگاه، آثار علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، مرضیه سلیمانی، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی، داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است. 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

«مساله‌ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است. این مسئله از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم با ابزار هنر و بازتابش در دامن رسانه و زیبایی آرمانمان را به رخ جهان بکشیم که خدا جز زیبایی نیافرید و نمی‌بیند. 

در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر ایران حُجب و پاکی زنانی را به تصویر کشیده‌اند که قسم‌شان نان و نمک است. سرمایه‌هایی را عکاسی کرده‌اند که مادران گل و آئینه‌اند. دخترانی را به تماشا گذاشتند که دامنشان پر از ماه و خورشید است. اینان زنان سرزمین‌مان هستند که شانه به شانه مردان هزاران سال پاسدار مرزها و ارزشهای ایران بوده‌اند. 

دیدن این نمایشگاه دیدن گوشه گوشه ایران است و زیباترین فرشتگانی که بر روی این خاک زیستن را آسمانی کرده‌اند.» 

نمایشگاه «حجب» کوشش خانه عکاسان جوان و با همکاری مؤسسه تبلیغات محیطی آوای صدرا رسانه برپا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز