خبرگزاری کار ایران

سیدعلی صالحی:

من هم مثل بسیاران در حصر به سر می‌برم، البته با حکم بی‌رحمانه کرونا/ اتمام بازسرایی عهد عتیق پس از ۱۵ سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۸۲۲

با وجود تشدید موج چهارم کرونا و تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها در ایام اخیر، آثار سیدعلی صالحی؛ شاعر و تئوریسین شعر معاصر، با استقبال مخاطبان مواجه شده و تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش ایلنا، به گفته علیرضا رئیس‌دانا مدیر و بنیان‌گذار مؤسسه فرهنگی ـ انتشاراتی «نگاه» درحالی که صنعت نشر و بازار کتاب با تعطیلی فراگیر به‌دلیل شیوع کرونا مواجه شده، مجموعه سه جلدی اشعار سیدعلی صالحی بعد از چند بار تجدید چاپ، اکنون از چاپ چهارم به چاپ نهم رسیده است. چاپ‌های جدید این دیوان سه‌گانه در 3000 صفحه‌ای در مراحل پایانی توزیع و انتشارند؛ دفتر دوم و سوم توزیع شده و جلد سوم مرحله صحافی را می‌گذراند.

همچنین چاپ سوم زندگینامه صالحی از سوی نشر چشمه نیز آماده پخش در بازار شده است. بهرنگ کیائیان، مدیر دایره چاپ و نشر انتشارات چشمه همچنین از حروف‌چینی و غلط‌گیری و تصحیح دفتر شعر تازه‌ای از صالحی خبر می‌دهد که مراحل اولیه را طی کرده و در صورت کسب مجوز نشر از سوی دایره کتاب وزارت ارشاد، اوایل خرداد 1400 شمسی منتشر خواهد شد.

صالحی که از آغاز دوره کرونا و بعد از ابتلا به این بیماری در روزهای نخست اپیدمی، به‌دلیل بیماری‌های زمینه‌ای در قرنطینه خودخواسته به‌سر می‌برد، در وصف این شرایط گفت: من هم مثل بسیاران در حصر به سر می‌برم، البته با حکم بی‌رحمانه کرونا.

وی درباره فعالیت‌های جاری خود نیز توضیح داد: فعلاً سرحوصله مشغول نمونه‌خوانی و غلط‌گیری کتاب مقدس (عهد عتیق) هستم که بازسرایی آن را در حوالی چهل‌سالگی شروع کرده و بعد از پنجاه و پنج سالگی به گمانم تمام کردم. هم‌اکنون حروف‌چینی این کتاب شروع شده است.

این شاعر و تئوریسین اظهار داشت: مدت‌هاست و از دوره «پیشاکرونا» مشغول بازسرایی عهد جدید (دفتر نهایی) کتاب مقدس هستم. از میان اناجیلِ مشابه، انجیلِ کامل «یوحنا» را برگزیده‌ام. زیبا، خواندنی و غرق در پرتاب‌های ذهی و مشکوفات شاعرانه است.

او که پیش از این و طی چهل سال اخیر، سابثه بازسرایی متونی مثل «اوستا» را در کارنامه دارد، «باز سرایی» را «احضار متون کهن در معاصریت زبان، به شرط قدرت شعر در لایه‌های کتب برگزیده» می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز