خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون استان خبرداد؛

۲ اهدا کننده با گروه خونی نادر O بمبئی در فارس به نجات جان بیماری در یزد شتافتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۵۸

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: ۲ اهدا کننده با گروه خونی نادر O بمبئی در فارس به نجات جان بیماری در استان یزد شتافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان فارس، مجید اکبرزاده افزود:  ۲ نفر با گروه خونی نادر O بمبئی در استان فارس که از قبل توسط انتقال خون استان شناسایی شده بودند برای نجات جان بیماری در بیمارستان فرخی استان یزد که هم گروه خونی آنهاست، به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

وی ادامه داد: طی دریافت اعلام نیاز از اداره‌کل انتقال خون استان یزد به دو واحد گروه خونی کمیاب O Bombay برای بیمار بستری شده در بیمارستان فرخی آن استان، بلافاصله با فراخوان دو تن از اهداکنندگان این گروه خونی در شیراز از آنان دعوت شد تا با اهدای خون کمیاب خویش به نجات جان هموطن خویش بشتابند.

اکبرزاده گفت: خرّم نصرتی و جواد زارعی دو اهداکننده مستمر ساکن شیراز و دارای گروه خونی O Bombay  ضمن حضور در مراکز اهدای خون در شیراز و آباده به این دعوت پاسخ مثبت داده و با اهدای خون خویش در این اقدام خداپسندانه مشارکت کردند. 

 مدیر کل انتقال خون استان فارس یادآور شد: خرّم نصرتی، یکی از اهداکنندگان، به رغم اینکه در حال انجام سفر بود، پس از اطلاع از این فراخوان با تغییر مسیر خود به مرکز اهدای خون شهرستان آباده مراجعه کرده و با اهدای خون خود، در این امر خیر و نوع دوستانه مشارکت کرده و بار دیگر نجات بخش جان هموطن خود شد.

۲ اهدا کننده با گروه خونی نادر O بمبئی در فارس به نجات جان بیماری در یزد شتافتند

وی گفت: با توجه به پتانسیل های بالقوه این اداره کل ،در صورت حمایت ستاد مرکزی انتقال خون ایران و ارسال تجهیزات لازم، استان فارس آمادگی تهیه و ذخیره خون خشک گروه های خونی نادر برای مصارف ضروری را خواهد داشت.

اکبرزاده ادامه داد: جواد زارعی دیگر اهداکننده نیز طی چهار ماه گذشته و در اقدامی دیگر نسبت به اهدای خون خویش و نجات جان بیمار نیازمند به این گروه خونی نادر، مشارکت داشته است.

به گزارش ایلنا، خون های اهدائی از طریق  شبکه ملی خون رسانی کشور و با هماهنگی ادارات کل انتقال خون فارس و یزد سریعا به انتقال خون استان یزد منتقل شد تا به بیمارستان فرخی یزد ارسال و به بیمار نیازمند تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز