خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی فارس معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۰۹

۷۲ شهرک و ناحیه صنعتی فارس و محرومیت در زیرساخت‌های ابتدایی

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های این سازمان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور  با بیان اینکه استان فارس با توجه به وسعت زیاد و تنوع اقلیمی جزو استان‌هایی است که پتانسیل زیادی در حوزه اقتصادی دارد، گفت: یکی از مزیت‌های بزرگ این استان، ظرفیت بالا برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی است.

محمدصادق محمدیاری افزود: استان فارس و شهر شیراز همچنین قطب پزشکی ایران است و به این واسطه، زمینه خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری دارد که به این نکته باید توجهی ویژه شود.

وی همچنین به تعدد صنایع معدنی، تنوع محصولات کشاورزی، تولید عرقیات گیاهی و زمینه مناسب فارس برای برخورداری از صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها باعث شده تا استان فارس جایی مناسب برای کسانی که به ورود به عرصه تولید علاقه دارند، باشد و ما نیز آماده هستیم تا کمک‌های لازم در این زمینه را انجام دهیم.

محمدیاری در ادامه توجه مدیریت جدید شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان فارس را به سیاست‌های سازمان صنایع کوچک کشور جلب کرد و گفت: راه‌اندازی واحدهای راکد، بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها، ارائه خدمات توسعه‌ای و حمایتی، تامین نیازهای فناورانه صنایع مستقر در شهرک‌ها، توجه به ایفای تعهدات قراردادی سنوات گذشته، تامین مالی تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان صنایع کوچک، ایجاد شهرک‌های صنفی و کارگاهی در محدوده شهرها، افزایش عرصه‌های صنعتی که استان فارس در این زمینه با مشکل جدی مواجه است، استفاده از ظرفیت ارتفاعات و اراضی برای ساخت واحدهای صنعتی از جمله مواردی هستند که جزو شاخص‌های مهم سازمان به شمار می‌روند.

شتاب  توسعه در شهرک صنعتی فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این مراسم گفت: در شهرک صنعتی نیز به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور، باید کارهایی انجام شود که به توسعه استان شتاب داده شود.

حسن شیخ‌نیا افزود: برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم از ریل‌گذاری‌ها و بسترسازی‌هایی که در زمان مدیریت گذشته انجام شده‌است، نهایت استفاده را برده و بتوانند این قطار را با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت دهند.

وی با بیان اینکه فارس نگین انگشتری کشور است، گفت: وجود ۳۷ شهرستان، ۵.۸ میلیون نفر جمعیت، تنوع اقلیم، تنوع محصول و خدمات در این استان، فارس را به استانی بی بدیل در حوزه‌های مختلف اقتصادی تبدیل کرده است.

شیخ نیا ادامه داد: از نظر کمیت، شهرک‌های متعددی در استان احداث شده است اما این مساله، چندان بر اساس سند آمایش سرزمین انجام نشده است. بنابراین لازم است رویکرد استان به سمتی برود که آن نقاطی که مزیت دارند و می‌توانند محور سرمایه‌گذاری باشند را در اولویت قرار دهیم، چون منابع ما محدود است و باید از آنها درست استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی فارس معرفی شد

72 شهرک و ناحیه صنعتی فارس و محرومیت در زیرساخت‌های ابتدایی

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه استان فارس هیچ‌گاه به آن نقطه‌ای که شایسته‌اش بوده نرسیده است، گفت: ۷۲ شهرک و ناحیه صنعتی به‌علاوه یک منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد اما تعداد زیادی از واحدهای صنعتی، هنوز گاز و برق و زیرساخت‌های ابتدایی برای حضور جدی در عرصه تولید را ندارند.

سید مسعود عظیمی افزود: بعضی واحدها و شرکت‌های صنعتی باید تا کنون توسعه خوبی پیدا می‌کردند اما متاسفانه بروکراسی دست‌و پاگیر اداری، جلوی خیلی اتفاقات خوب را گرفته است. زمینه برای ریسک کردن فراهم نبوده و کارهای خوبی زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرک‌ها نیاز به مکان مناسب، آب، برق، گاز، منابع بانکی و خیلی چیزهای دیگر دارند، گفت: یک نفر باید مسئول هماهنگی برای تهیه این موارد باشد. کسی که بستر ایجاد بحث‌های صادقانه برای طرح مشکلات و دغدغه‌های صنعت‌گران را ایجاد کند.

عظیمی با تاکید بر اینکه پیروزی‌ها متعلق به صنعت‌گران است و اگر شکستی در کار باشد بر گردن اوست، از اعتماد استانداری و وزارت‌خانه تشکر کرد و گفت: زادگاه من استان فارس است و دِینی که به این استان و شهر شیراز دارم، انگیزه‌ای است برای من که پس از ۳۸ سال خدمت در دولت‌های مختلف، بتوانم کارنامه‌ام را با خدمت به دولت سیزدهم و این استان به پایان برسانم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه در هیچ استانی به اندازه فارس، فضای خلاقانه حکم‌فرما نیست، گفت: متاسفانه در حال حاضر فقط ۳۱ درصد ارزش افزوده فارس متعلق به صنعت است که زیبنده استان فارس نیست، اما شهرک‌های ما جایگاه خوبی برای ورود کارآفرینان هستند و امیدواریم بتوانیم با همکاری همه، به ویژه شرکت‌های خدماتی، این بستر فراهم شود. قطعا تحقق این مسائل زمان‌بر است ولی با ایجاد محوریت جدید در زمینه بازترکیب منابع، گام‌هایی رو به جلو برداریم.

وی همچنین به لزوم ورود منابع بانکی به بخش تولید اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌ها که بخش مهمی در توانمندی برای توسعه تولید به شمار می‌روند، باید افزایش پیدا کنند.

عظیمی گفت: امیدوارم به عنوان کسی که خرده دانشی در این حوزه‌ها دارم، بتوانم منشا اثر باشم و با استفاده از نظرات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با ایجاد یک فضای تعاملی، فضای کسب و کار را در استان فارس ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز