خبرگزاری کار ایران

میراث فرهنگی فارس دعوت به عمل آورد؛

ایده‌پردازی برای باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از علاقه‌مندان خواست تا ایده‌های گردشگری خود را برای باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز ارایه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، سید مؤید محسن نژاد افزود: استان جاذبه‌های فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و لازم است با ارایه ایده‌های ناب، زمینه توسعه آن را فراهم شود.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس آماده معرفی سرمایه‌گذاران برای اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری در گردشگری این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با تاکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه‌های تاریخی، گفت: ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی در شیراز وجود دارد که بیشتر بناهای آن قابلیت تبدیل به مکان‌های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی را دارند.

محسن نژاد با بیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می‌تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود، یادآور شد: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان محله پایلوت صنایع‌دستی انتخاب شده و قرار است ۵۰ خانه این محله به مراکز تولید، آموزش و عرضه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز برای رونق و توسعه گردشگری از اهداف اساسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس است تا با این اقدام معضلات این بافت به فرصت‌ها تبدیل شود.

وی گفت: بافت تاریخی شیراز ماهیتی بین بخشی دارد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به رسالت ذاتی خود آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه‌داشتن و احیای بافت تاریخی شیراز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز