خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

احیای آب انبارهای تاریخی باعث هویت‌بخشی شهر تربت حیدریه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۰۶

​رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از اتمام مرمت و ساماندهی دو آب انبار تاریخی این شهر خبر داد و گفت: احیای آب انبارهای تاریخی تربت حیدریه باعث هویت‌بخشی به این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمدی با اعلام این خبر افزود: این آب انبارها که در داخل بافت تاریخی شهر قرار دارد، بعد از مرمت با مشارکت بخش خصوصی  به مراکز فرهنگی، گردشگری و نمایشگاهی  تبدیل خواهند شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد:  آب انبار تاریخی مسجد عماد در بخش زیرین مسجد و آب انبار شیر چهارسوق در هسته مرکزی شهر قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: این آب انبارها با پلان مستطیل شکل و دارای مخزن آب ، بادگیر و پلکان پاشیر هستند.

وی گفت: بانی اصلی آب‌انبار عماد حاج شیخ عبدالرضا تربتی (پدر عماد تربتی) بوده که به‌دست معمار محمدحسن وصال ساخته شده است و سازنده آب انبار شیر چهارسوق اسحاق خان قرایی بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه اظهار کرد: انجام امور مرمتی این آب‌انبارها با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره میراث فرهنگی، متولی و مشارکت بخش خصوصی با  اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال مرمت و ساماندهی می‌شود.

آب انبار مسجد عماد در سال ۱۳۸۴ و به شماره ۱۱۹۲۱  توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز