خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل تاکید کرد؛

لزوم عزم همگانی برای ثبت روستای موئیل در زنجیره دهکده‌های گردشگری جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: روستای گردشگری موئیل یکی از 13 روستای ایران برای معرفی به سازمان جهانی یونسکو و ثبت در زنجیره دهکده‌های گردشگری جهانی است.

به گزارش ایلنا، حسن محمدی ادیب عصر روز 9 خردادماه 1402 در جلسه اداری ثبت روستای گردشگری موئیل در زنجیره دهکده‌های گردشگری جهانی در محل فرمانداری مشگین‌شهر گفت: قرار گرفتن روستای موئیل در فهرست اولیه روستاهای منتخب ایران یک فرصت مهم برای استان است و باید با عزم همگانی برای این مهم تلاش کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: 13 روستای مهم گردشگری از سراسر کشور در مرحله اول انتخاب شده‌اند که در نهایت 8 روستا به سازمان جهانی یونسکو معرفی می‌شوند و لازم است که قبل از حضور ارزیابان در استان اقداماتی برای آمادگی اتفاق بیفتد.

او تاکید کرد: به دلیل برگزاری رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تلاش کردیم که یک روستا از اردبیل هم در این فهرست قرار بگیرد چرا که معتقدیم ثبت جهانی نعمت‌هایی مثل معرفی روستا و منطقه از طرف یونسکو در سطح جهانی به همراه دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: معیارها و شاخص‌هایی مانند مسیر دسترسی، زیباسازی محیطی و امکانات بهداشتی برای قرار گرفتن روستای موئیل در فهرست نهایی وجود دارد که لازم است با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه با همراهی مردم روستا این اقدامات در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز