خبرگزاری کار ایران

ضرغامی:‌

کماکان معتقد به اعطای سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران خارجی هستم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۲۸

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من کماکان معتقد به اعطای سیم‌کارت مناسب برای رفع نیازهای گردشگران خارج هستیم این موضوع استدلال دارد نه تنها برای آنها بلکه برای مجموعه‌های اصلی که در خدمات مسافری ما در کشور انجام می‌شود باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: از فردا رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و در واقع آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان اردبیل و در واقع کشورمان است.

وی افزود: کشورهای عضو اکو اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کردند که ظرفیت‌های گردشگری جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی این استان هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی فرصت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۰ کشور عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کرده‌اند. ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های صنایع دستی و مجموعه‌ ویژگی‌هایی که استان اردبیل دارد آن را در سطح ملی و جهانی ممتاز می‌کند.

ضرغامی افزود: امسال برنامه‌های متعددی دیده شده که از این رویداد هم برای جذب گردشگر خارجی و هم برای رونق گردشگری داخلی استفاده کنیم.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور گردشگرفرست به ایران در سال های گذشته بوده است، یادآور شد که به دلیل همکاری نکردن دولت باکو و نیز بستن مرزهای زمینی بخصوص مرز بیله سوار، مشکلاتی در ورود گردشگران این کشور به ایران ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار از آذربایجان به ایران می آمدند، به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در این نقطه برای ارایه خدمات به گردشگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعلا شرایط را برای ورود گردشگر آذربایجانی به ایران سخت کره‌اند که امیدوارم این مسئله حل شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، موضوع گردشگری را حق همه مردم دنیا دانست و گفت: بسیاری از مردم آذربایجان علاقه‌مند هستند به ایران سفر کنند اما امروز برای آنها مانع ایجاد شده است.

وی در عین حال از انجام رایزنی هایی برای حل این مساله خبر داد و گفت: امروز گزارشی در دولت در این زمینه ارائه کردم و امیدوارم با رایزنی دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر این موانع رفع شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سیم‌کارت‌های اعتباری برای گردشگران گفت: من کماکان معتقد به اعطای سیم‌کارت مناسب برای رفع نیازهای گردشگران خارج هستیم این موضوع استدلال دارد نه تنها برای آنها بلکه برای مجموعه‌های اصلی که در خدمات مسافری ما در کشور انجام می‌شود باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود.

ضرغامی عنوان کرد: این پیشنهاد در کمیته‌های مختلفی در دست رسیدگی و بررسی است و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه کار آن کمیته‌ها اعلام و این امکان برای گردشگران فراهم شود تا با کشورهای مبدا ارتباط سازنده داشته باشند.

وزیر میراق فرهنگی همچنین اظهار داشت: ما می‌توانیم پیام‌رسان‌های داخلی‌ خود را برای ایرانیانی که به خارج سفر می کنند و یا گردشگران ورودی عرضه کنیم که در صورت تمایل آن را نصب کنند.

ضرغامی با قدردانی از وزارت ارتباطات برای ایجاد امکان ارتباط در خارج از کشور با پیام رسان های ایرانی، اظهار داشت: ما نباید زمان‌ را برای توسعه گردشگری از دست بدهیم و باید حداقل خدمات اولیه را برای رونق این صنعت ارایه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز