خبرگزاری کار ایران

معاون کنترل و مبارزه با آفات خبر داد؛

واردات سموم با تست آزمایشگاهی و مطابق با استاندارد جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۲۸

در صورتی که سمی وارد کشور شود، باید شرایط تست فیزیکی و شیمیایی و بیوشیمیایی مطابق با استاندارد جهانی روی آن انجام شود و اگر سمی استاندارد لازم را نداشت، جلوی ورود آن به کشور گرفته می‌شود.

معاون کنترل و مبارزه با آفات، گفت: از سال آینده بر روی سموم علاوه بر تست آزمایشگاهی تست بیولوژیکی هم خواهیم داشت و اگر این دو تست در کنار یکدیگر انجام شوند، قطعا دیگر مشکلی در بحثکارایی سموم نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا، یحیی ابطالی معاون کنترل و مبارزه با آفات در نشست خبری امروز که در این سازمان برگزار شد، گفت: واردات سموم از کشور چین نباید موجب نگرانی شود، بلکه باید در این مورد اطلاع رسانی درست انجام شود، زیرا وقتی آفت‌کش‌ها و سموم از کشوری به کشورمان وارد می‌شود، باید از فیلترهای مختلفی عبور کند که یکی از آن فیلتر‌ها انجام تست آزمایشگاهی است که بر اساس استانداردهای جهانی فائو انجام می‌شود.


ابطالی اظهار کرد: در صورتی که سمی وارد کشور شود، باید شرایط تست فیزیکی و شیمیایی و بیوشیمیایی مطابق با استاندارد جهانی روی آن انجام شود و اگر سمی استاندارد لازم را نداشت، جلوی ورود آن به کشور گرفته می‌شود، کما اینکه این اتفاق در قبل هم افتاده و جلوی برخی محموله‌ها گرفته شده است کشور چین فقط صادر کننده سم به ایران نیست و این کشور به دلیل شرایط خاصی که در تولید دارد، با کارهایی از قبیل کپی‌برداری‌ سعی در پایین بودن هزینه تولید سموم مختلف دارد و آن را به کشورهای مختلفی در دنیا صادر می‌کند.


وی تاکید کرد: از سال آینده بر روی سموم علاوه بر تست آزمایشگاهی تست بیولوژیکی هم خواهیم داشت و اگر این دو تست در کنار یکدیگر انجام شوند، قطعا دیگر مشکلی در بحثکارایی سموم نخواهیم داشت.


معاون کنترل و مبارزه با آفات، اظهار داشت: در مورد سموم وارداتی بیمه تضمین کیفیت وجود دارد تا در صورتی که شرکت نتوانست خسارت کشاورز را بر اثر سم وارداتی را پرداخت کند این بیمه خسارت کشاورز را پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز