خبرگزاری کار ایران

ساماندهی صنایع مزاحم در تهران / مشاغل پایتخت شناسنامه دار می‌شوند

کد خبر : ۱۴۳۹۳۷

قصد داریم تا در این پروژه به شناسایی وضعیت صنایع در شهر تهران، تهیه شناسنامه، جایگاه زنجیره تامینی و ارزشی صنایع مورد توجه بپردازیم.

ایلنا: مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اجرای پروژه‌ای با عنوان «ساماندهی استقرار صنایع و مشاغل در شهر تهران»، خبر داد.

به گزارش ایلنا، افراسیابی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع وظیفه مطالعه بر روی این طرح به مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران سپرده‌ شد، گفت: در طرح جامع شهر تهران، صنایع جزو محورهایی است که باید کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی تفصیلی روی آن صورت گیرد به همین دلیل بررسی صنایع مزاحم و ساماندهی آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: پیش‌بینی و هدایت مثبت جریان موجود در مورد استقرار صنایع در تهران و جهت‌دهی در راستای توسعه متوازن صنایع دارای اولویت و مورد نیاز شهروندان از جمله اهداف این پژوهش هاست.

افزاسیابی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه حدود پنج ماه است، اظهار کرد: قصد داریم تا در این پروژه به شناسایی وضعیت صنایع در شهر تهران، تهیه شناسنامه، جایگاه زنجیره تامینی و ارزشی صنایع مورد توجه بپردازیم.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز، صنایع را به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم کرد و گفت: در این پروژه صنایعی که باید از شهر تهران خارج شوند، یا با بافت‌های شهر سازگار شوند و یا برای تاثیرات اقتصادی و اشتغال شهر وارد تهران شوند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در پایان طرح پژوهشی با شناسایی دقیق شاخص‌های تجانس و عدم تجانس صنایع و طبقه بندی آن‌ها، سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی انتقال صنایع بزرگ و متوسط از شهر تهران یا تداوم استقرار آن‌ها در محدوده شهری ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز