خبرگزاری کار ایران

تغییر رویه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از آموزش محور به دانشگاه کارآفرین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۴۵

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس سند توسعه و تعالی پنج ساله که در دانشگاه‌های سراسر کشور تبیین شده دانشگاه آزاد این استان در مسیر مهارت آموزی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، کامبیز نرماشیری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد اظهارکرد: هم اکنون در سیستان و بلوچستان ۳۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از دانشجویان کل کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند افزود: بیش از ۳۰ درصد از دانشجویان سیستان و بلوچستان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که می‌توان گفت این دانشگاه نقش مهمی در تعلیم و تربیت افراد دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته از مقبولیت زیادی بین خانواده‌ها به دلیل کیفیت بالای آموزشی و استفاده از اساتید مجرب برخوردار شود.

وی با اشاره به اهدافی که دانشگاه آزاد اسلامی در سند توسعه و تعالی که در سال ۱۴۰۰ در این دانشگاه تدوین شده خاطرنشان کرد: بر اساس این سند پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی باید روی محوری که در این سند مشخص شده حرکت کند.

نرماشیری تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها هر ساله بر مبنای رسیدن به این اهداف ارزیابی می‌شوند که این اهداف قطعاً باعث تحول دانشگاه‌های آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در سند توسعه و تعالی دانشگاه‌ها تدوین شده در رابطه با بحث آموزش و پژوهش است که دانشگاه های آزاد باید از آموزش محور به سمت دانشگاه کارآفرین تغییر رویه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خاطرنشان کرد: هم اکنون در دانشگاه‌ها یک سری افراد به عنوان دانشجو در حال تحصیل هستند که باید پس از فارغ التحصیلی مشکلات جامعه را حل کنند، متاسفانه بیشتر فارغ التحصیلان نمی‌توانند برای اشتغال جذب بازار کار شوند.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل، براساس سند توسعه و تعالی که تبیین شده یک سری دانشکده های تخصصی تشکیل می‌شود که تمام زیر مجموعه‌های مرتبط با یک رشته در داخل آن دانشکده قرار گیرند تا دانشجویانی که در این دانشکده‌ها تحصیل می‌کنند به صورت همزمان بحث آموزش و مهارت آموزی را خواهند داشت.

نرماشیری عنوان کرد: بازار کار دانشجویان توسط دانشگاه شناسایی می‌شوند بنابراین دانشجو از بدو ورود به دانشگاه شروع به کسب مهارت خواهد کرد.

وی گفت: یکی از موفقیت‌های رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این است که دانشجویان هنگام تحصیل وارد محیط بیمارستانی شده و همزمان آموزش می‌بینند، این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند جذب بیمارستان‌ها شوند اما در بقیه رشته‌ها این موضوع وجود نداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ادامه داد: فارغ التحصیلان بقیه رشته‌ها پس از اتمام درس برای جذب بازار کار با مشکل مواجه می‌شدند چرا که صاحبان کار از آنها سابقه کار می‌خواستند اما با این طرح دانشجویان در زمان تحصیل همزمان چهار سال سابقه حرفه‌ای کسب خواهند کرد و مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.

وی اظهار کرد: تغییر رویه از آموزش محور به دانشگاه کارآفرین و تربیت فارغ التحصیلان دارای مهارت یکی از مبناهای مهم در سبد توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

نرماشیری خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در حد شعار باقی مانده این ۲ باید با هم همکاری کنند دانشگاه باید پیش قدم شود و صنعت از آن استقبال کند. همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه امری طبیعی است که باید تقویت شود.

وی گفت: سندی که برای دانشگاه در نظر گرفته شده قطعاً دانشگاه را متحول می‌کند که اگر در این پنج سال به ۲۰ درصد آن برسیم موفقیت زیادی کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز