خبرگزاری کار ایران

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد:

نتایج آزمون کارشناسی ارشد امشب اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۶۰

برای ورودی‌های امسال هیچ گونه محدودیت جنسی، سنی، جغرافیایی و مدرک پایه موثر نبوده است. / امسال حدود ۲۰۵ هزار نفر در این مقطع تحصیلی پذیرفته و مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه امشب اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی علوی‌ فاضل در نشست خبری که عصر امروز(چهارشنبه) برگزار شد، گفت: امسال حدود ۲۰۵ هزار نفر در این مقطع تحصیلی پذیرفته و مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نسبت جنسیت پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد ۵۰ – ۵۰ است، گفت: برای ورودی‌های امسال هیچ گونه محدودیت جنسی، سنی، جغرافیایی و مدرک پایه موثر نبوده است.

علوی فاضل با اشاره به اینکه روز گذشته نیز اسامی ۱۲ هزار نفر از پذیرفته شدگان در مقطع دکتری تخصصی اعلام شد، افزود: نتایج کنکور سراسری با آزمون نیز فردا از طریق سایت مرکز آزمون در سه گروه پزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی اعلام خواهد شد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر در کنکور با آزمون پذیرفته می‌شوند، افزود: از هفته آینده نیز سایت مجددا برای ثبت نام تکمیل ظرفیت و ثبت نام تقاضای بدون آزمون بازخواهد شد و علاقه‌مندان از اواخر هفته آینده از طریق سایت مرکز آزمون می‌توانند رشته - محل های مقطع کارشناسی را انتخاب کنند.

علوی فاضل ادامه داد: نکته قابل توجه در آزمون‌های امسال قابل این است که در دوره‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد علاوه بر رشته محل‌هایی که در دفترچه وجود داشته و متقاضیان آن را انتخاب کردند، تعدادی رشته محل جدید به آنها اضافه شده که داوطلبان پس از اعلام نتایج در صورتی که شامل گزینه‌های قبول و احتمال قبولی با انتخاب رشته محل جدید باشند، می‌توانند رشته های محل‌های مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به طور قطعی قبول شده‌اند، انتخاب رشته - محل جدید، قبولی ابتدایی آنها را بین نخواهد برد، افزود: بنابراین از امروز بعداظهر داوطلبان دکتری و از فردا بعدازظهر داوطلبان کارشناسی ارشد می‌توانند وارد سایت شده و رشته محل های جدید را انتخاب کنند.

علوی فاضل زمان ثبت‌نام کسانی که قبول قطعی شده‌اند و نمی‌خواهند رشته محل خود را عوض کنند، شنبه و یکشنبه هفته آینده و برای کسانی که می‌خواهند تغییر در رشته محل‌ها ایجاد کنند، پس از پردازش مجدد اطلاعات از اواخر هفته آینده اعلام کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان دکتری ۷۵ درصد نمره کتبی و ۲۵ درصد مصاحبه و سوابق علمی دانشجو را در نظر می‌گیرد که باید اعلام کنیم دانشگاه آزاد از روش خود حمایت می‌کند، و با کاهش سهم نمره کتبی در شرایط فعلی مخالف است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مجوز جذب دانشجوی دکتری پژوهش‌محور را نیز از وزارت علوم دارد، افزود: این دانشگاه در مهرماه امسال دانشجوی دکتری پژوهش‌محور جذب خواهد کرد اما افرادی می‌توانند برای این دوره متقاضی شوند که در دوره با آزمون و بی‌آزمون سال ۹۳ شرکت کرده و همچنین برای رشته‌های علوم انسانی معدل کارشناسی ارشد بالای ۱۸ و برای دیگر رشته‌ها معدل بالای ۱۷ داشته باشند، زیرا این مقطع نیاز به سطح علمی قابل توجهی دارد.

علوی‌ فاضل ادامه داد: دانشجویان دکتری پژوهش‌محور موظفند، زیر نظر اساتید پروژه‌ای را از صنعت و خدمات که اعتبار آن نیز از این بخش‌ها تامین می‌شود به عنوان رساله به دانشگاه معرفی کنند، و در صورت بررسی اگر این رساله‌ها مورد قبول قرار گیرد، می‌تواند تحصیلات خود را در آغاز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این ظرفیت باعثبه وجودآمدن مشکلاتی همچون استفاده برخی از صاحبان موقعیت در صنایع و خدمات نخواهد شد، گفت: به هر حال در این زمینه مشکلات و آسیب‌هایی وجود دارد. اما باید توجه داشت که در بسیاری از دانشگاه ها همچون دانشگاه های معتبر هند و مالزی با این شرایط دانشجو می‌پذیرند.

علوی‌ فاضل خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد نیز برای جلوگیری از برخی مشکلات شرط معدل را در نظر گرفته است و به دلیل ترس از مشکلات از ورود به این حوزه خودداری نکرده است. در واقع این اقدام پیش‌دستی دانشگاه آزاد در افزایش ارتباط میان خدمات و صنعت با دانشگاه است که انتظار داریم این بخش‌ها نیز به دانشگاه کمک کند.

وی همچنین در مورد اینکه ارزش مدارک فارغ التحصیلان با آزمون و بدون آزمون چه تفاوتی دارد گفت: مدارک این دو کاملا یکسان است و تفاوتی نمی‌کند.

علوی‌ فاضل در پایان با اشاره به اخراج چند تن از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در نروژ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این اقدام نروژ که مسائل سیاسی و آکادمیک را مخلوط کرده است عمیقا محکوم و اعلام می‌کند که در صورت در خواست این دانشجویان در اسرع وقت تقاضای آنها را برای پذیرش این افراد در واحدهای دانشگاه آزاد و اشتغال به تحصیل آنها بررسی و فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز