خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

نعمتی: چرا معاون رییس‌جمهور با توییت‌پراکنی زحمت مجلس را زیرسوال برده است/ لاریجانی: مگر دولت لایحه منقحی داده که می‌گوید مجلس کشور را به‌هم ریخته است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۲۰

رییس مجلس در واکنش به اخطار یک نماینده اصولگرای مجلس درمورد توییت یکی از مسئولان دولت به‌شدت از لایحه بودجه انتقاد کرد و با بیان این‌که دولت لایحه منقحی تقدیم مجلس نکرده، تاکید کرد که مجلس هم‌اکنون مشغول رسیدگی به لایحه است و این درست نیست که گفته شود مجلس کشور را به هم ریخته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در جریان نشست علنی امروز مجلس که به ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، در اخطاری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درمورد لزوم دفاع هیات رییسه از شان مجلس و نمایندگان، به توییت یکی از مسئولان دولتی اعلام کرد: هیات رییسه مجلس باید از شان مجلس و نمایندگان دفاع کند. متاسفانه در شرایطی که نمایندگان زحمت می‌کشند، یکی از معاونان رییس‌جمهور با توییت‌پراکنی این زحمات را زیرسوال برده است.

نماینده اصولگرای تهران با قرائت متن توییت این مسئول دولتی خاطرنشان کرد: این معاون رییس‌جمهور توییت کرده که امروز کمیسیون تلفیق و مجلس به بهانه تصویب بودجه میدان‌دار تغییر قواعد کشور شده و همه چیز را تغییر داده است.

وی افزود: متاسفم که بگویم که ایرادات لایحه بودجه را در مجلس اصلاح کردیم این مسئله پایین‌تر از آن است که یک معاون رییس‌جمهور چنین حرف‌هایی بزند و با توییت‌پراکنی بگوید که مجلس اداره کشور را به هم ریخته است.

عضو هیات رییسه مجلس در ادامه از رییس مجلس خواست که در این رابطه تذکر دهد و گفت: آقای لاریجانی شما بزرگ ما هستید و همچون همه نمایندگان زحمت می‌کشید. خواهشم این است که در این رابطه تذکری به این مسئول دولتی بدهید.

علی لاریجانی در واکنش به این اخطار نماینده تهران اعلام کرد: آقای نعمتی ما مشغول بررسی یک موضوعی بودیم، شما یک بحث جدید را مطرح کردید.

وی در عین حال افزود: البته بنده نمی‌دانم کدام‌یک از مسئولان دولت و معاونان بوده است اما به هر حال این حرف درستی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اعلام کرد: به هر حال دولت لایحه داده و مجلس مشغول رسیدگی به آن است. مگر خیلی لایحه منقحی ارائه دادید که ما همان را تصویب کنیم.

نماینده قم در مجلس خاطرنشان کرد: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد مشخص است و مواردی که اصلاح شد نیز مشخص است. ما مشغول اصلاح لایحه هستیم و اتفاقاً نماینده دولت هم با این مسئله موافق است و بنده کمتر دیدم در جریان بررسی بودجه به نظرات اصلاحی مجلس مخالفت جدی داشته باشند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: به هر حال بیان این مسائل در کشور درست نیست. این‌که گفته شود مجلس کشور را به هم ریخته است، صحیح نیست. چرا برخی با صحبت ها جامعه را بهم می‌ریزند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز دقایقی بعد درجریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه با اشاره به تذکر نعمتی عنوان کرد: من با معاون رییس جمهور صحبت می‌کنم. باید از ادبیاتی استفاده کنیم که خدشه به شان کسی وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز