خبرگزاری کار ایران

شرایط استفاده ایثارگران از تسهیلات ارزان قیمت مسکن مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۲۲

نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مکلف به تامین تسهیلات لازم برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر از ایثاگران کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ با بند الحاقی تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه با ۱۱۲ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند الحاقی به تبصره ۱۸ لایحه بودجه آمده است:

در راستای اجرای ماده ۶۵ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تامین تسهیلات لازم برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر از ایثاگران و یارانه و تسهیلات منابع موجود در این قانون شد.

تبصره یک – ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کرده اند و تا پایان سال ۱۳۹۴ آن را تسویه نموده اند می توانند به شرط ساخت مسکن جدید از تسهیلات ارزان قیمت ایثارگری در قانون بودجه سال ۹۶ بهره مند شوند.

تبصره ۲- بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند تعداد ۵ هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه سال ۱۳۹۶ را مجددا برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نکرده اند با اولویت برای ایثارگران فاقد مسکن تخصیص داده، بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت مسکن این تسهیلات اختصاص می یابد.

گفتنی است؛ جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس بند الحاقی مذکور را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز