خبرگزاری کار ایران

دهقان در جمع خبرنگاران:‌

آمریکایی‌ها به تذکر ما در پرونده ترور شهید سلیمانی اخیرا پاسخ دادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۵۱

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: فکر می‌کردیم آمریکایی‌ها پاسخ تذکر ما را ندهند اما اخیرا پاسخ دادند و منتظر هستیم تا نظر قطعی خودشان را اعلام کنند که آیا ما با آن‌ها وارد داوری می‌شویم یا خیر. هر اتفاقی که در پرونده رخ دهد، طبیعتا آثار حقوقی خود را در پرونده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین پیگیری‌های حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی با کشور عراق گفت: طبیعتا روابط خوبی با عراق داریم و گفت‌وگوهایی هم در مورد پرونده شهید سلیمانی تا الان بین دو کشور صورت گرفته است. البته هر کشوری ملاحظات خودش را دارد. تقاضای ما از دولت عراق این بود که در موضوع ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه به دلیل آنکه این جنایت در عراق اتفاق افتاده است، دادستان عراق وارد شده و منتظر صدور کیفرخواست هستیم تا آن‌ها اقدامات خودشان را انجام دهند. ما هم در داخل کشور پرونده‌ قضایی علیه جنایتکارانی که شهید سلیمانی را ترور کردند تشکیل دادیم و در حال پیگیری در مراجع قضایی است و در عین حال پرونده بین‌المللی هم داریم که آن را هم تعقیب می‌کنیم. 

وی افزود:‌ فکر می‌کردیم آمریکایی‌ها پاسخ تذکر ما را ندهند اما اخیرا پاسخ دادند و منتظر هستیم تا نظر قطعی خودشان را اعلام کنند که آیا ما با آن‌ها وارد داوری می‌شویم یا خیر. هر اتفاقی که در پرونده رخ دهد، طبیعتا آثار حقوقی خود را در پرونده خواهد داشت. 

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا درباره ترور مستشاران نظامی ایران در سوریه اقدامات حقوقی انجام خواهد شد، گفت: طبیعتا این ماجرا یک بخش حقوقی دارد که باید اتفاق بیفتد و بخشی از آن متاسفانه مربوط به اقداماتی است که رژیم صهیونیستی در سوریه انجام می‌دهد که فراتر از مسائل حقوقی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز