خبرگزاری کار ایران

در نیویورک انجام شد؛

دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و الجزایر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۷۶۲

وزرای امور خارجه ایران و الجزایر در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر، آخرین وضعیت تحولات منطقه خاصه فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه، آتش‌بس فوری و مقابله با کوچاندن اجباری فلسطینیان تاکید کردند.

احمد عطاف نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه را با اهمیت توصیف و از حمایت ایران از ملت فلسطین تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه الجزایر، با توجه به میزبانی کشورش از نشست آتی سران اوپک گازی در اسفند ماه، مشارکت جناب رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت ویژه دانست.

در این دیدار، طرفین بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

همچنین با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن توافقات منعقده پیشین فی‌مابین دو کشور، نسبت به تدوین و امضای اسناد مورد نیاز در دیگر حوزه‌های همکاری اعلام تمایل نمودند.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز