خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رئیس مجلس الجزایر مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر گسترش همکاری‌های ایران و الجزایر در حوزه‌های تجاری و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۶۰

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در محل وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک و زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور از جمله در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سطح روابط عالی سیاسی ایران و الجزایر، اراده ایران را برای توسعه مناسبات در ابعاد مختلف به‌ویژه اقتصادی، تجاری و گردشگری مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با تجلیل از مجاهدت‌های مردم الجزایر در مبارزه با استعمار و حمایت از فلسطین، اهانت‌های اخیر صورت‌گرفته علیه مقدسات اسلامی را محکوم و با اشاره به نقش مجالس کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی و اهانت علیه مقدسات اسلامی، توافق روسای مجالس ایران و الجزایر برای تشکیل نشست مجازی روسای پارلمان‌های اسلامی برای محکومیت اهانت‌های اخیر صورت‌گرفته علیه مقدسات اسلامی و قرآن کریم را مهم خواند.

ابراهیم بوغالی نیز در این ملاقات با اشاره به اشتراک دیدگاه دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی و تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روابط ایران و الجزایر را عالی توصیف و بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری و توسعه روابط پارلمانی تاکید کرد.

بوغالی در این دیدار حادثه تروریستی اخیر در شاهچراغ و هدف قراردادن مردم بیگناه را محکوم‌ کرد.

رییس مجلس الجزایر همچنین با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در بسیاری از بحران‌ها و مشکلات جهان اسلام، بر حمایت کشورش از تحقق حقوق عادلانه ملت فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز