خبرگزاری کار ایران

در دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه گرجستان مطرح شد؛

امنیت منطقه یکپارچه و به هم‌ مرتبط است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۹۰۷

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس داووس در سوئیس با وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس داووس در سوییس، با آقای "ایلیا دارچیاشویلی" وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، روابط رسمی و مردمی دو کشور را قدیمی و قوی دانست.

امیرعبداللهیان توسعه روابط با گرجستان را از اولویت‌های ایران دانست و افزود: امنیت قفقاز و امنیت گرجستان برای ایران مهم است و روابط دو کشور می تواند بدون هیچگونه محدودیتی گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم تکیه بر راه حل های منطقه ای برای مشکلات منطقه تاکید کرد و گفت امنیت منطقه یکپارچه بوده و به هم‌ مرتبط است و ما با درک شرایط منطقه بدنبال آن هستیم که در همکاری های با گرجستان بر منافع مشترک تمرکز کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گرجستان را یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان در منطقه دانست و افزود در سایه همین ارتباطات مردمی لازمست به گسترش روابط در حوزه تجاری و همکاری های بخش خصوصی کمک کنیم.

تاکید بر اهمیت همکاری ها در زمینه‌های ترانزیتی و انرژی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان بود.

امیرعبداللهیان همچنین دعوت خود از همتای گرجی جهت سفر به‌ ایران را تجدید کرد و فعال کردن سازوکارهای مشترک از جمله کمیته مشترک سیاسی و تقویت همکاری های کنسولی میان دو کشور را خواستار شد.

ایلیا دارچیاشویلی وزیر خارجه گرجستان نیز در این دیدار، روند روابط دو کشور را مثبت توصیف کرد و از تقویت این روند استقبال کرد. وی از مشورت‌های مشترک با همتای ایرانی خود اظهار خرسندی کرد و با اشاره به چالش های منطقه، تحکیم ثبات و استقرار در منطقه را از اولویت‌های گرجستان دانست.

وی با اشاره به تعداد گردشگران ایرانی بازدید کننده از گرجستان، از تقویت ارتباطات مردمی میان دو کشور استقبال کرد.

همچنین ایران را کشوری قوی و ریشه دار در منطقه دانست و بر تمایل کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

دو وزیر بر ادامه تماس‌ها و گفتگوهای مشترک خود با یکدیگر در زمینه های مورد اهتمام تاکید نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز