خبرگزاری کار ایران

شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا:

«تعطیلات زمستانی» راهکار مناسب برای کاهش آلودگی هوا و رونق گردشگری در نیمه‌جنوبی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۹۲۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اقدامات اساسی و بلندمدت برای آلودگی هوا باید روی خودرو‌ها و صنایع اتفاق بیفتد؛ اما در چنین شرایطی هم در فصل زمستان، موضوع اصلی یعنی وارونگی هوا و پایداری جو همچنان برقرار است و به نظرم تعطیلات زمستانی برای این شرایط اتفاق خوبی است.

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص «تداوم آلودگی هوا در فصل زمستان و اینکه به‌نظر می‌رسد جز امیدواری به بارش باران و وزش باد یا اعلام تعطیلی مقطعی یکی-دو روزه تقریبا کاری از دست مسئولان بر‌نمی‌آید» با اشاره به طرح «تعطیلات زمستانه مدارس»، گفت: با توجه به تجربه چند ساله اخیر درخصوص فصل زمستان که آلودگی هوا بیشتر می‌شود و این هم براساس شرایط آب‌وهوایی یعنی وارونگی هوا و پایداری جو است، به نظر می‌رسد که بتوان طرح تعطیلات ۲ تا ۳ هفته‌ای را در پایان فصل پاییز یا اوایل زمستان (ماه‌های آذر یا دی) پیش‌بینی کرد و یک اعلام قبلی صورت بگیرد که تعطیلات در یک تاریخ مشخص تعطیلات زمستانه برقرار است.

وی ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود که هم خانواده‌ها در این مقطع زمانی تکلیف خود را بدانند، هم مدارس و دانشگاه‌ها برای این مقطع برنامه‌ریزی داشته باشند و مثلا کار را در پایان تابستان قدری زودتر شروع کنند تا با این راهکار بتوان به صورت موقت روی آلودگی هوا اثر گذاشت و در کنار آن با اجرای برنامه‌های دیگر که روی منابع ایجادکننده آلودگی اثر دارد، در نهایت آلودگی هوا را به صورت ملموس و بلندمدت کاهش دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: البته این مساله باید به صورت استانی باشد و نمی‌تواند به صورت ملی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در کنار بحث آلودگی هوا این تعطیلات زمستانه یک رونق مناسبی در سفرها به استان‌های جنوبی ایجاد خواهد کرد، چون معمولا سفرهای تابستانه و ایام نوروز بیشتر به سمت استان‌های شمالی است و یا اینکه مردم به مشهد می‌روند و جمعیت کمتری به سمت جنوب می‌روند. اما الان در فصل زمستان در حوزه هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کلا نیمه جنوبی کشور هوای بسیار خوب و مطلوبی است که اگر یک برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی صورت گرفته باشد، خانواده‌ها هم می‌توانند برنامه خود را تنظیم کنند و مثلا کارمندان برنامه کاری و مرخصی خود را تطبیق دهند تا از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه هم از ازدحام سفر در فصول دیگر کاسته می‌شود، هم رونق گردشگری جنوب کشور را می‌تواند به دنبال داشته باشد و هم روی آلودگی هوا اثر مناسبی خواهد داشت و باعث کاهش آن می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی و بلندمدت برای آلودگی هوا باید روی خودرو‌ها و صنایع اتفاق بیفتد؛ اما در چنین شرایطی هم در فصل زمستان، موضوع اصلی یعنی وارونگی هوا و پایداری جو همچنان برقرار است و به نظرم تعطیلات زمستانی برای این شرایط اتفاق خوبی است.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز