خبرگزاری کار ایران

در دیدار علی راشد النعیمی با قالیباف تأکید شد؛

استفاده از همه فرصت‌های سیاسی و ارتباطی کشورهای اسلامی برای پایان جنایت در فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۵۹

در دیدار علی راشد النعیمی با قالیباف در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) بر استفاده از همه فرصت‌های سیاسی و ارتباطی کشورهای اسلامی برای پایان جنایت بشری رژیم صهیونیستی در فلسطین تأکید شد.

به گزارش ایلنا، علی راشد النعیمی، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات متحده عربی در حاشیه برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) که صبح امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با بیان اینکه نشست فعلی در رابطه با موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام و جهان بشریت است، گفت: امروز توقع مردم فلسطین این است که کشورهای اسلامی با توجه ویژه به این کشور کمک کنند، چرا که ادامه شرایط موجود می‌تواند به همه کشورهای منطقه آسیب زده و دامنه جنگ را گسترش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه کشورهای اسلامی این است که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بایستند که به اتمام جنگ غزه بینجامد، بیان کرد: در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود و برای این کار نیز زمان بسیار محدودی داریم لذا باید از همه فرصت‌های سیاسی و ارتباطی خود باید برای پایان این جنایت بشری استفاده کنیم.

علی راشد النعیمی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از برگزاری این نشست مهم با موضوع فلسطین و دعوت از کشور امارات برای حضور در این اجلاس، گفت: اقدام تروریستی اخیر در ایران را محکوم کرده و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات با اشاره به ضرورت وقوع آتش بس فوری برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه، گفت: مسئولان امارات در جریان دیدارهای بین‌المللی بر این موضع تأکید کرده و گفته‌اند که هرچه سریع‌تر باید آتش بس رخ دهد چرا که وقایع امروز غزه بر اساس حقوق بین‌الملل جرم و تجاوز به ارزش‌های انسانی است.

این مقام پارلمانی اماراتی با بیان اینکه وزیر خارجه ما طی تماس‌هایی با همتایان خود در منطقه خواستار هماهنگی میان آنها برای وقوع آتش بس فوری شده است، گفت: بنده نیز شخصاً با برخی مقامات اروپایی تماس گرفتم تا آنها نیز موضع محکمی در این خصوص گرفته و بر آتش بس فوری تأکید کنند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد مردم جهان و حمایت آنها از ملت فلسطین، عنوان کرد: این موضوع فرصت مهمی برای استفاده از این رویکرد برای خاتمه جنگ و وقوع آتش بس فوری است.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات در پایان افزود: درس مهمی که از این اتفاق می‌گیریم این است که کشورهای منطقه باید شرایط برای تأمین امنیت منطقه را به صورت جدی فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز