خبرگزاری کار ایران

سلاجقه در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ورود یک هزار اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۰۷

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از ورود یک هزار اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان جلسه هیات  دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص آلودگی هوا در نیمه دوم سال گفت: در این فصل سال بحث وارونگی از مسائلی است که اتفاق می افتد این ثبات و پایداری جو باعث می‌شود، آلودگی که ایجاد می شود از تراز ارتفاعی بالاتر نرود و مردم با مشکل مواجه می‌شوند و در تنفس آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر از ۶۰ درصد آلایندگی به طور میانگین مربوط به صنایع متحرک است که همان وسایل نقلیه شخصی است که افراد سوار می شوند الان در این زمینه دولت دارد گام اساسی برمی‌دارد دیروز خط تولید هزار اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل توسط وزیر صمت افتتاح شد این ظرفیت عالی است حداقل هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد می‌شود.

سلاجقه تصریح کرد: از طرف شهرداری دارد اقدامات خوبی در حوزه حمل ونقل عمومی انجام می‌شود ۷۰۰ دستگاه واگن به شهر تهران تزریق می‌شود در کلان شهرها هم این بحث را داریم در اصفهان کار خوبی توسط محیط زیست و استاندار انجام شد.

وی اضافه کرد: صندوق ملی محیط زیست دارد تسهیلات خوبی به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می‌دهد در استان‌های مختلف از جمله در شهر تبریز و اصفهان این اتفاق افتاده است در زیر ساخت ها داریم کمک می‌کنیم بهبودی جو دراین فصل می‌طلبد شاهد بارش های مناسب باشیم اما از جنبه اینکه بخواهید در یک مدت زمان به ثبات کاهش آلایندگی برسد اعتبارات ویژه می خواد که امیدوارم دستگاه‌های مربوطه در بودجه ۱۴۰۳ این را ببینند.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که «آیا مازوت‌سوزی نداریم؟»، ابراز داشت: صراحتا که اینطور نیست.

وی درخصوص انتقادها به عدم تعطیلی مدارس، عنوان کرد: در این بحث تعطیلی از دید من به عنوان معلم کوچک سرمایه اصلی کشور دانش آموزان و آموزش کشور هستند، نمی‌توان با هر شرایطی می‌شود دانش آموز را از آموزش ساقط کنیم باید دستگاه های مسئول مکلف در قانون هوای پاک مسئولیت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز