خبرگزاری کار ایران

زنگنه در تذکر شفاهی؛

بنگاه‌داری صندوق‌های بازنشستگی را به این‌نقطه رسانده است/ نوع گزینش مدیریت‌ها و مدیران عامل‌ صندوق‌ها غلط بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۴۵۴

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: نوع گزینش مدیریت‌ها و مدیرعامل‌های صندوق‌های بازنشستگی غلط بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲)مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص  واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی گفت: ما اکنون ۷۵۰ شرکت زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی داریم و حدود ۲۵۰۰ جایگاه هیات مدیره مستقر داریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: با وجود این تعداد شرکت و هیات مدیره، میزان حقوقی که صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان خود پرداخت می‌کند ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان کشوری را ما در لایحه بودجه سنواتی لحاظ می‌کنیم. تجربه چند ساله در نحوه بنگاه‌داری، ما را به این نقطه رسانده است. از سوی دیگر نوع گزینش مدیریت‌ها و مدیرعامل‌های صندوق‌ها غلط بوده است.

وی افزود: ما در لایحه برنامه وزارت رفاه را مکلف کردیم که قانون ساختار نظام جامع رفاه را بنویسد و براساس آن سالانه حداقل ۲۰ درصد از سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های تحت مالکیت صندوق‌ها را واگذار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز