خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی در تذکر شفاهی:

قیمت مسکن و اجاره مسکن کمر مردم را خم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۱۱۲

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن و اجاره مسکن کمر مردم به ویژه افرادی که مسکن ندارند را خم کرده، گفت: در حال حاضر خرید مسکن که غیرممکن است، رهن و اجاره مسکن نیز به شدت افزایش یافته، این موضوع باید جدی پیگیری شود. مجلس مصوباتی مانند مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید مسکن داشت، باید با توجه به این مصوبات از افزایش اجاره بها جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف؛ چندین بار از شما درخواست وقت برای جلسه با مجمع نمایندگان استان اصفهان داشتیم، لطفا هر چه سریعتر زمانی را برای بررسی مشکلات استان شهیدپرور اصفهان در نظر بگیرید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم ادامه داد: اربعین حسینی بزرگترین تجمع سالانه در جهان و نماد قدرت و عامل همبستگی شیفتگان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است، بیش از ۲۵ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می کنند، لذا تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه تر این راهپیمایی از وظایف و مسئولیت های خطیر دولت فارغ از سود و زیان اقتصادی است. بسیاری از مردم گلایه مند هستند که مشکلات سامانه سماح رفع نشده و گذرنامه درخواست به موقع به دست هموطنان نمی رسد. تهیه بلیت اعم از زمینی و هوایی به ویژه برای بازگشت با مشکلات جدی مواجه است، لذا احتمال تشکیل بازار سیاه بلیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: بحث تخصیص ارز مسافرتی و اعطای وام قرض الحسنه به زوار نامعلوم است، اعطای وام باید به موقع و مطابق با موازین شرعی باشد، یعنی قبل از شروع سفر پرداخت شود، در غیر این صورت مردمی که در پی سفر هستند، اما مشکلات مالی دارند، اگر وام را به موقع دریافت نکنند، از سفر باز می مانند، همچنین انتظار جدی این است که گیت های خروجی مرزها به ویژه در مرز مهران به اندازه کافی راه اندازی شود تا زوار پشت گیت معطل نمانند.

این نماینده مردمم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی و فرماندهی محترم فراجا می خواهم هر طرح و برنامه ای برای برگزاری باشکوه این مراسم بزرگ را دارند، به صورت جدی و شبانه روزی عملیاتی کنند، خبرهایی که به ما می رسد حکایت از وجود مشکلات دارد، شایسته نیست چنین مشکلاتی بر سر راه زوار اربعین وجود داشته باشد.

وی در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت مسکن و اجاره مسکن کمر مردم به ویژه افرادی که مسکن ندارند را خم کرده، در حالی حاضر خرید مسکن که غیرممکن است، رهن و اجاره مسکن نیز به شدت افزایش یافته، این موضوع باید جدی پیگیری شود. مجلس مصوباتی مانند مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید مسکن داشت، باید با توجه به این مصوبات از افزایش اجاره بها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز