خبرگزاری کار ایران

ایران دولت باکو را بر احترام متقابل و حرکت در مسیر حسن همجواری فراخواند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۲۳۹

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به برخی اقدامات تند، احساسی و غیرسازنده دولت جمهوری آذربایجان واکنش داد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در واکنش به برخی مواضع، اقدامات و واکنش‌های تند، احساسی و غیرسازنده دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی موجود در باکو گفت: ما این رفتار دولت جمهوری آذربایجان را در تعارض با اصول همسایگی می‌دانیم.

وی ادامه داد: در حالی که بحران و آشوب سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فراگرفته و رژیم صهیونیستی در متزلزل‌ترین شرایط داخلی به سر می‌برد و در زمانی که رژیم یاد شده با تعرض به مسلمانان روزه‌دار و هتک حرمت مسجدالاقصی به دنبال فرافکنی بحران‌های چند لایه درون سرزمین‌های اشغالی است، جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر وحدت جهان اسلام و هم زمان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و‌ اشغالگر اسرائیل را یک ضرورت و تکلیف دینی و وجدانی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت جمهوری آذربایجان را بر احترام متقابل، حرکت در مسیر حسن همجواری و دوری از آنچه خواسته صهیونیست‌ها و‌ دشمنان منطقه است، فراخواند.

به گفته کنعانی، جمهوری اسلامی ایران همزمان با تاکید بر رعایت اصول و مبانی سیاست همسایگی و توجه به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تنش در روابط میان کشورهای اسلامی، اقدام متقابل دیپلماتیک را در دستورکار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز