خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای الجزایری:

سازوکار بین‌المللی موثر برای توقف اقدامات توهین‌آمیز علیه ارزش‌های دینی و اماکن مقدس ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۰۶

وزیر امور خارجه با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی و مرجعیت دینی، خواستار ایجاد یک سازوکار قانونی و بین‌المللی موثر برای توقف اقدامات توهین‌آمیز علیه ارزش‌های دینی و اماکن مقدس شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رمطان لعامره، وزیر امور خارجه الجزایر درخصوص مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر به مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و اقدام موهن نشریه فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش ارزیابی کرد و از آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی و مرجعیت دینی، خواستار ایجاد یک سازوکار قانونی و بین‌المللی موثر برای توقف اقدامات توهین‌آمیز علیه ارزش‌های دینی و اماکن مقدس شد.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن انتقال سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور الجزایر، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت نمود.

رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی، بر ضرورت تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری های اسلامی برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد.

وی برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی میان دو کشور در آینده نزدیک اعلام آمادگی و متقابلا سلام رئیس‌جمهور الجزایر را به مقامات عالی کشورمان ابلاغ و از وزیر امور خارجه برای سفر به الجزایر دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز