خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ثبت‌نام ۷۵ فیلم برای جشنوراه فیلم فجر امسال/ افرادی که از وزارت ارشاد به قطر رفتند، مسئول انجام برخی کارها بودند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۳۹

وزیر ارشاد گفت: سال گذشته برای حضور در جشنواره فیلم فجر ۷۰ فیلم ثبت نام کردند اما امسال ۷۵ فیلم برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند و بیش از ۵۰۰ فیلم در بخش بین‌الملل رسیده که امسال این جشنواره در حد عالی برگزار خواهد شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در حال برگزاری جشنواره فیلم حقیقت هستیم. بیش از ۵۲۰ فیلم رسیده  که داوری آن‌ها در حال انجام است. صف‌هایی که برای تماشای فیلم‌ها در پردیس ملت بسته شده بود و میزان استقبال از این جشنواره برایم تعجب‌آور بود.از همه خبرنگاران دعوت می‌کنیم که برای بازدید به آنجا بروند.

وزیر ارشاد درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته برای حضور در جشنواره فیلم فجر ۷۰ فیلم ثبت‌نام کردند اما امسال ۷۵ فیلم برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند و بیش از ۵۰۰ فیلم در بخش بین‌الملل رسیده که امسال در حد عالی برگزار خواهد شد. الحمدالله فضای بسیار خوبی داریم و امیدواریم جشنوراه با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد در موضوع اسناد بالادستی و صدور مجوزها در چه وضعیتی قرار دارد یعنی اگر فردی بخواهد راحت مجوز بگیرد چقدر امکان‌پذیر است، گفت: در آخرین جدولی که وزارت اقتصاد منتشر کرده، یعنی اگر ببینید بعد از یک صندوقی ما به منطقه سبز رسیدیم و در رتبه دوم بین همه دستگاه‌ها قرار داریم. سامانه یک اشکالاتی دارد به طور مثال بخش‌هایی هست که ثبت درخواست انجام می‌شود اما ثبت مدارک انجام نمی‌شود که این موضوع را نشان نمی‌دهد. من از دوستان درخواست آمار کردم که ۲۸۹ درخواست رسیده بود که ۱۹۰ درخواست اشکال در مدارک داشت. این را ما منعکس کردیم که برطرف نشده یا فقط بخشی از آن برطرف شده است. ولی در حساب مجموعه ما ۲۸۹ درخواست آمده که ۲۲۰ مورد آن دیر شده است. در حالی که تعداد زیادی از آن نقض مدرک داشته است اما الان همه بخش‌های ما وصل شدند همه سازمان‌های تابع در کنار معاونت خودش متصل شدند و روز گذشته که وزارت اقتصاد این موضوع را منتشر کرده بود ما رتبه دوم را داشتیم که نشان داد همکاران ما تلاش کردند آن عقب افتادگی را جبران کنند.

وزیر ارشاد درباره انتشار لیست خبرنگاران اعزامی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: شفافیت ما این است که لیست همه خبرنگارانی که به جام جهانی رفتند منتشر شد و روز گذشته دیدید که وزارت ارشاد آن را منتشر کرد. بعضی از خبرنگاران ورزشی ما گلایه کرده بودند اما رویداد جام جهانی یک اتفاق مهمی است که بخش عمده آن حاشیه‌های اجتماعی و سیاسی آن است، به همین دلیل خود مجموعه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها آمدند خبرنگارانی را معرفی کردند که بیشترین توان را در بازتاب و انعکاس رویداد بسیار مهم جام جهانی دارند. ما آمدیم لیست را منتشر کردیم و خدمات خوبی را به این دوستان ارائه کردیم.  

اسماعیلی تصریح کرد:‌ جا دارد من از برادر و دوست عزیزم آقای رستم قاسمی یاد کنم که زحمت کشید یک بخشی از هزینه‌های هنرمندان موسیقی سنتی که به جام جهانی اعزام شدند را بر عهده گرفت. ما به شفافیت کامل عمل کردیم و در اختیار افکار عمومی قرار دادیم.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبرنگارانی هستند خارج از لیست اعلام شده به جام جهانی اعزام شده باشند، گفت: ممکن است خبرنگاری باشد که با هماهنگی وزارتخانه و مجموعه دیگری رفته باشد که آن دیگر به ما ارتباط ندارد ما آن مسئولیت حرفه‌ای که دوستان وزارتخانه داشتند را انجام دادیم و لیست آن را منتشر کردیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا از پرسنل وزارتخانه نیز به این رویداد ورزشی رفته بودند، گفت:‌ ما در این دوره در سطح مسئولین وزارتخانه ممنوع کردم کسی برود.  اما آنجا هنرمندانی داشتیم که دو سه نفر باید کار آنان را انجام می‌دادند. از مسئولین مالی یکی الی دو نفری را فرستادیم. آقای شمسایی رفته بودند و اقای مهدی پور معاون من هم دو سه روز اول آنجا بود و برگشت. وزارت فرهنگ قطر از من دعوت کرد که در آنجا حضور داشته باشم اما ضرورتی ندیدم که من و مدیران وزارت ارشاد به آنجا برویم. بنابراین کسانی که رفتند مسئول کارها بودند و کارها به خوبی انجام شد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای تحت عنوان عفاف و حجاب دارد و وزارت ارشاد در شرایط فعلی چه اقداماتی برای این مصوبه انجام خواهد داد، گفت: همه فعالیت‌های ایجابی آن بر عهده ما است. ما در دی ماه نمایشگاه بزرگی در عرضه پوشاک مناسب خانم‌ها را در مصلی داریم و همچنین رویداد مهم گوهرشاد را در ایام صدیقه طاهره خواهیم داشت. من گزارش آنچه به وزارت ارشاد مربوط است و اقدامات ایجابی که بیش از ۲۳ مورد است را تک به تک به مجلس شورای اسلامی و به همه بخش‌ها دادم. ما در همین یک سال اخیر در همه بخش‌ها همه عقب افتادگی‌ها را جبران کردیم.

وی افزود: به طور مثال در بخش مد و لباس نیازمند آیین‌نامه‌های جدیدی برای نظارت بر پوشاک بودیم که آن را صادر کردیم. اصناف و نیروی انتظامی هم دارند کار نظارتی خود را انجام می‌دهند وظیفه‌ای نیست که بر زمین مانده باشد البته همه ما در این حوزه دچار کم کاری مزمن سالیان قبل هستیم که زمان می‌برد حل شود. انشالله این مشکلات حل خواهد شد و شخصا اعتقاد دارم که مردم ایران عمیقا عفیف و خانواده دوست و حتی با تفاوت‌های سلیقه‌ای در نوع پوشاک عفیف هستند. چون عفیف هستند ما باید در جامعه فضای استفاده از پوشاک مناسب را فراهم کنیم که ما در حال کمک هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز