خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار همدان خبرداد؛

تعهد ایجاد ۲۳ هزار و ۵۸۹ شغل در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۳۳۷

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ایجاد ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی است که باید توسط دستگاه های اجرایی از طریق صدور مجوز، پرداخت تسهیلات و روش های قانونی محقق شود.

یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران گفت: دراین زمینه تمامی فرصت های شغلی ایجاد شده با مشخصات افراد در سامانه ای تحت عنوان «رصد» ثبت می شود که اطلاعات این سامانه قابل نظارت و پیگیری در دستگاه های نظارتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: توجه به ایجاد و تقویت واحدهای دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی) یکی از رسالت های اصلی این نهاد در سال جاری است.

شعبانی گفت: در این راستا تفاهم نامه‌هایی با پارک علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی با هدف توسعه واحدهای دانش بنیان منعقد شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی در زمینه ایجاد واحدهای دانش بنیان، اظهار داشت: در همین ارتباط تاکنون حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ طرح دانش بنیان در استان همدان پرداخت شده است.

به گفته وی، ۵۹ واحد دانش بنیان در استان همدان فعالیت دارند که درصدد افزایش این واحدها با تعامل و همکاری سایر دستگاه های مسئول هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین به حمایت جدی دولت برای رفع مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه تقویت حوزه تشکل کارگری، انجام بازرسی، تشکیل هیات و کمیته های مختلف، جلسات مشاوره و هدایت های شغلی از جمله اقدامات حمایتی در این زمینه است.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات، اختصاص و بخشودگی‌های بیمه‌ای، بخشودگی مالیاتی، تقویت حوزه تشکل های کارفرمایی نیز از دیگر اقدامات حمایتی دولت از واحدهای کارگری در سطح استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: یکی از فعالیت های نظارتی این نهاد در حوزه عدم پرداخت بیمه و رعایت نکردن حداقل دستمزد کارگران برای اجرای کامل قوانین و مقررات است که این اقدام در راستای پیشگیری از نقض مقررات و تضییع حقوق کارگران انجام می شود.

شعبانی همچنین به میثاق نامه مدیران جدید منصوب شده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اشاره کرد و گفت: این میثاق نامه برای نخستین بار در این مجموعه مطرح شده که تمامی مدیران متعهد به اجرای آن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه دارد: اقتصاد کشور مبتنی بر سه محور دولتی، خصوصی و تعاونی است و برای تعاونی سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد پیش بینی شده که به علل مختلف این سهم تاکنون محقق نشده است.

شعبانی افزود: سال گذشته ۴۴ تعاونی و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هفت  تعاونی در این استان تشکیل شده که به دنبال توسعه تعاونی ها با هدف محقق شدن سهم ۲۵ درصدی این بخش از اقتصاد هستیم.

به گفته وی، استان همدان دارای یک هزار و ۲۲۲ تعاونی فعال در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و مسکن است که در راستای تقویت تعاونی های دانش بنیان، بخشی از تسهیلات مربوطه، با اولویت ایجاد واحدهای دانش بنیان  پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز