خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مشهد مطرح کرد؛

مشاغل خانگی از بخش‌های پرظرفیت برای فعالیت بانوان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۳۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از بخش های پرظرفیت برای فعالیت های تولیدی بانوان حوزه مشاغل خانگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نمایشگاه بانوان کارآفرین کشور در مشهد با اشاره به اینکه نظام های حاکمیتی از جهت وجه قوام و منشا قدرت به چند دسته تقسیم می شوند افزود: دسته اول متکی هستند به قدرت سرمایه و پول مثل کشورهای اروپایی، دسته دوم منشا قدرت آنها کشورها و قدرت های دیگر هستند که این نظام به آن قدرت دیگر وابسته است. 

عبدالملکی ادامه داد: اما نظام هایی هستند که منشا قوام آن ها بر قدرت مردم مستقر است که مهم‌ترین مثال آن کشور ایران است که به برکت انقلاب، تمام ارکان این نظام مبتنی بر حضور و خواست مردم است.گام اول انقلاب افتخارات آن متعلق به مردم بود. گام دوم نیز مقدمه سازی ظهور امام زمان و توجه به مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سال گذشته اولین دولت گام دوم کار خود را آغاز کرد. دولتی که خود را موظف به خدمت گذاری مردم می داند و هدف آن مردمی سازی اقتصاد است، همچنین بر مسکن و کار مردم تمرکز دارد .

وی بیان داشت: دولت مردمی، در توزیع منابع عمومی نیز بر رفاه مردم تمرکز دارد. مردمی سازی یارانه ها نیز مبتنی بر همین ادبیات است. در گذشته حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول متعلق به مردم در قالب الگوی ارز ۴٢٠٠ تومانی به پنج قسمت تقسیم می شد و فقط یه قسمت آن سهم مردم بود. الگویی که به ضرر تولید ملی بود  و نیاز مردم را تامین نمی کرد و همچنین تشویق کننده قاچاق بود.

عبدالملکی اظهار کرد:  در طرح مردمی سازی  یارانه کل این مبالغ مستقیما به مردم کشور می رسد.فاصله طبقاتی و قاچاق در این طرح به شدت کاهش پیدا می کند و وضعیت معیشتی اقشار متوسط و کم درآمد در این طرح بهتر خواهد شد. همچنین به تشویق تولید نیز منجرخواهد شد.

وی افزود: مردمی کردن شبکه و نظام بانکی نیز از دیگر اقدامات مهم بود که امسال تکمیل خواهد شد. مردمی کردن فضای کسب و کار نیز به تولید ملی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید مالیات واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافته گفت:  در سال جاری میزان منابع بانکی تولیدی نیز حدود ٢٧٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت مردمی، تجارت خارجی نیز به سمت نگاه به شرق تقویت می شود. در گذشته این نگاه به غرب بود و عایدی بیشتری جز لطمه به کشور نبود. در نگاه جدید تعاملات با کشورهای منطقه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در برخی سفرهای خارجی ریاست جمهوری و مقامات ایرانی، میزان صادرات گاها به سه برابر افزایش یافته که این نشان دهنده دیپلماسی موفق است.

وی همچنین گفت: در مبحث تولید و اشغال، یکی از محورهای اساسی کار مشاغل خانگی و متناسب با بانوان است. به اعتقاد ما بانوان می تواند در جاهای مختلف جهت توسعه اقتصادی و  به اقتضای شرایط خود و خانوادگی، ایفای نقش موثر داشته باشند. یکی از بخش های پرظرفیت برای فعالیت های تولیدی بانوان حوزه مشاغل خانگی است، در مجموع میزان افراد آماده به کار در کشور ما نسبت به دیگر کشورها، کمتر است. هرچند به اعتقاد بنده برای یک زن، کمالی بالاتر از مادر بودن نیست. اما زن ها می توانند به بهبود شاخص های اشتغال کمک شایانی کنند.

عبدالملکی افزود: یکی از برنامه های اصلی ما در سال قبل و امسال، مشاغل خانگی است، ما نظام مجوزها را به شدت تسهیل کردیم. در گذشته اخذ این مجوزها مدت ها طول می کشید اما اکنون بیش از ٣۵٠ شغل، تبدیل به مشاغل اعلان محور شده اند و نیاز به مجوز زمان بر ندارند و بلافاصله پس از ثبت، مجوز صادر می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۵ هزار مجوز کسب و کار با همین برنامه جدید صادر شده است.همچنین منابع تسهیلات مشاغل خانگی امسال ٢٠٠ درصد افزایش یافته و منابع مالی مشاغل خانگی را سه برابر افزایش داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:سال گذشته ٢۶٠ میلیون نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه ای کشور ارائه کردیم. که این عدد در سال جدید به حدود ٣۵٠ میلیون نفر ساعت افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز