خبرگزاری کار ایران

بادیانی مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی از اهداف اصلی طرح توسعه مثلث اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۱۲

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شرق بخش مرکزی مشهد گفت: با آورده جزئی مردم و اعطای تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید اشتغال خرد روستایی ایجاد و مهاجرت از روستا به شهر متوقف خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، عباسعلی بادیانی در نشستی که با حضور معاون صندوق کارآفرینی امید مشهد، بخشدار بخش مرکزی مشهد و اعضای دهیاری های روستاهای شرق این بخش در محل دفتر ارتباطات و رسانه شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب در خصوص لزوم ایجاد صندوق های توسعه روستایی افزود: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی از اهداف اصلی طرح توسعه مثلث اقتصادی است که یکی از راه‌های دست یابی به آن، ایجاد صندوق های خرد روستایی است.

وی در ادامه اظهار داشت: روستا مولد است، اگر معین های اقتصادی در ایجاد، تثبیت و توسعه اشتغال روستایی موفق عمل کنند مهاجرت از روستا به شهر صد در صد متوقف خواهد شد و یکی از راه های ایجاد اشتغال در روستاها ایجاد صندوق های توسعه روستایی می باشد.

بادیانی در زمینه دستاوردهای شرکت تعاونی دهیاری های شرق بخش مرکزی مشهد به عنوان معین اقتصادی این منطقه گفت: با کمک مردم ۵۳ تفاهمنامه به ارزش ۹۲۳ میلیارد تومان که ۷۱۱ میلیارد آن سرمایه گذاری مردم و ۲۱۲ میلیارد تسهیلات فرمانداری برای اشتغال روستائیان بوده منعقد شده و تا کنون برای ۳۴۶ نفر در این منطقه اشتغال ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شرق بخش مرکزی مشهد، با خبر ایجاد شهرک صنعتی محلی در جاده سیمان با همکاری و تلاش رزم حسینی استاندار قبلی استان و نیز مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی در آینده ای نزدیک خبر داد.

معاون صندوق کارآفرینی امید مشهد، ایجاد صندوق های توسعه روستایی بدون مشارکت مردم را غیر ممکن دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ارزشمند، شناخت ظرفیت و بهره وری اقتصادی روستاها است.

حسن حسنی با اشاره به آمار این صندوق در سطح استان افزود: تا کنون ۲۲۴ صندوق خرد محلی در سطح استان، ۱۸۰ صندوق محلی در روستاها و نیز ۴ صندوق عشایری ایجاد کرده ایم.

حسنی ضمن توضیح در خصوص شرایط ایجاد صندوق های خرد روستایی از اعطای وام با کارمزد ۴ درصد با باز پرداخت ۴۸ ماهه و تنفس ۳ ماهه خبر داد و عنوان کرد: تا کنون ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای صندوق های ۱۸۶ روستا در استان پرداخت شده است.

بخشدار بخش مرکزی مشهد نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی باید دستگیر یکدیگر باشیم و در تمامی زمینه ها کمک حال هم و خصوصا مردم روستاها باشیم.

ابوطالب سرابیان در پایان افزود: باید نگاه به شرق و غرب را کنار گذاشته و در کنار هم مشکلات را بر طرف کنیم، رویکرد ما باید ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در روستاها با هدف کمک به وضعیت معیشت مردم و رفاه نسبی آنان باشد که طرح توسعه مثلث اقتصادی نیز با همین هدف برنامه ریزی و اجرا شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز