خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد: ‌

ارائه تسهیلات ارزان به روستاییان در مناطق آزاد کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۳۷

وام ‌های ارزان قیمت به ۵۰۰ روستای مناطق آزاد کشور اختصاص می یابد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای۱۲۰ روستای منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اختصاص وام ‌های ارزان قیمت به ۵۰۰ روستای مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای۱۲۰ روستای منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ‌ اکبر ترکان مشاور رییس جمهور در نشست انعقاد تفاهم نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن حضور چشمگیری در ساخت مناطق روستایی جهت استفاده گردشگری کرده است، اظهار داشت: کشورهای صنعتی در کشاورزی‌شان هم پیشرفته‌تر هستند به طوری که به عنوان مثال سهم اشتغال آلمان از کشاورزی ۵ درصد است و در ایالات متحده سه درصد اما بسیار پیشرفته‌تر از ما هستند.

وی اضافه کرد: نگاه به روستا اینگونه بود که روستا محل تولیدات کشاورزی و دامی بود در حالی که این نگاه ظرفیت روستا را به این دو محدود می‌کرد تا در مقابل شهرها ظرفیت بیشتری داشتند و در حالی که بیش از ۵۰ درصد اقتصاد ایران خدمات است متأسفانه بعد از انقلاب ما اینطور به روستاها نگاه نکردیم که آنها هم می‌توانند خدمات ارائه دهند.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: جمعیت روستایی کشور از اوایل انقلاب تاکنون ثابت مانده است و هرچه به آن اضافه شده به سمت شهرها سرازیر شده است به طوری که در حال حاضر جمعیت روستاها ۲۳ میلیون نفر هستند چون اقتصاد روستا همین تعداد نفر را می‌تواند جواب دهد.

وی با بیان اینکه به طور مثال شهر مشهد یک و نیم میلیون حاشیه نشین دارد و ای کاش قبل از مهاجرت آنها ظرفیت سازی برای روستاها انجام می‌دادیم تا آنها مجبور به حاشیه نشینی نشوند، خاطرنشان کرد: حال باید برای جمعیت ۲۳ میلیون نفری روستاها فکری کرد و برای آنها ظرفیت اقتصادی بسازم.

ترکان با بیان اینکه ۱۲۰ روستا در منطقه آزاد اروند برای توسعه گردشگری کار خود را آغاز کرده است، گفت: برای این منظور وام‌های ارزان قیمت در نظر گرفته ایم تا در توسعه روستاها در منطقه آزاد اروند جهش ایجاد شود و بتوانیم اشتغال را در روستا راه بیاندازیم. این موضوع در منطقه آزاد اروند حادتر است چرا که در طول سالیان گذشته کار بازسازی خوزستان بارها رها شده که این برای این استان آبرومندانه نبود.

در مراسم امضاء این تفاهم نامه که اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند بهسازی کالبد(بافت و مسکن) روستاهای تاریخی و گردشگری در مناطق آزاد مورد تاکید قرار گرفت.

این تفاهم نامه با موضوع توسعه قابلیت های اقتصادی و معیشتی در روستاهای واقع در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مستعد، برنامه ریزی برای توسعه گردشگری روستایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بهسازی کالبد روستاهای تاریخی و گردشگری در این مناطق میان طرفین امضاء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز