خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری خبر داد:

راه اندازی پردیس های تولید روستایی اولویت استان است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۷۸۶

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های تولید روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار استان در سال جاری تعیین شده است و تمامی دستگاه‌ها برای پویایی و شکوفایی این طرح باید همکاری و مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی روز شنبه در نشست بررسی طرح پردیس روستایی در استان قزوین، افزود: انتخاب مناطق هدف، برای ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در چارچوب مطالعات و اسناد توسعه‌ای استان قزوین صورت می‌گیرد.

نجفی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، تاکید کرد: قزوین به عنوان استانی پایلوت در کشور این طرح را در دستور کار قرار داده و بعدها در سرلوحه استان‌های دیگر نیز قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان داشت: انتخاب روستاهای هدف جهت ایجاد پردیس تولیدی، فرآیندی پیچیده و با اهمیت است، چون تاثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت طرح خواهد داشت و می‌تواند به عنوان الگویی موفق در توسعه اشتغال و اقتصاد روستاهای کشور معرفی شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف با محوریت استانداری فعالیت دارند و فرآیند اجرای آن طی جلسات منظم پیگیری می‌شود.

نجفی یادآور شد: راه‌اندازی پردیس‌های تولیدی روستایی، نقشی مهمی در تثبیت و نگهداشت جمعیت روستایی استان و ایجاد روند مهاجرت معکوس دارد که امیدواریم عزم و همت دیگر دستگاه‌ها برای تحقق هرچه بهتر طرح را شاهد باشیم.

جمعیت روستایی استان قزوین ۳۳۳ هزار و ۹۰۴ نفر معادل ۲۵.۳ درصد از کل جمعیت استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز