خبرگزاری کار ایران

خاندوزی؛

موضوعات تخته سیاهی مناسب شرایط اقتصادی کشورمان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۶۸

وزیر اقتصاد اظهار داشت: موضوعات تخته سیاهی و تئوری اقتصاد معمولا مناسب شرایط اقتصادی کشور مان نیست و نمی‌توان به تئوری‌ها اتکا کرد و باید دید چرا در اجرای باید و نبایدها موفق عمل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی با بیان اینکه در کشورمان درگیر شکاف بین سیاست ‌گذاری و نظام پژوهش و آموزش هستیم، گفت: پس از خاتمه بحران ٢٠٠٨، سرفصل‌های آموزشی در اقتصاد بین الملل تغییر کرد و سرفصل‌های جدید ناشی از درس‌های بود که از بحران به دست آمده بود و برآمده از تجارب بود.

وی ادامه داد: در اقتصاد ایران هم تجارب با نظام سیاست گذاری شکافی وجود دارد و اجرای تجارب بسیار نحیف و از سوی دیگر نظام آموزشی مشغول موضوعاتی است که عمدتا کارلسن دقیقی با نظام سیاست گذاری‌ها ندارد .

وزیر اقتصاد افزود: یکی از ابزارها و قالب‌هایی که می تواند شکاف بین سیاست گذاری مستقل و نظام آموزشی مستقل را ترمیم کند، برگزاری دوره‌های کارآموزی است و در دنیا این الگو به اجرا درآمده است.

 وی با بیان اینکه نظام آموزشی و موضوعات مورد پژوهش باید باعث ارتقای کیفیت تصمیمات دولت شود و نیروی انسانی گره گشا باید به روند سیاست‌گذاری کمک کند. اگر تولید و خروجی نهاده‌ها به اداره کشور کمک نکند و نظام آموزشی تنها باعث افزایش تعداد دانشجویان شود در جامعه نارضایتی ایجاد خواهد شد

 وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید به طلاق نظام پژوهشی و نظام سیاست‌گذاری خاتمه داد، گفت: دستگاه های اجرایی باید با اتکا به دانش اساتید و دانشگاه‌ها سیاست گذاری کنند.

وی ادامه داد : در نظام سیاست‌گذاری بایدها و نبایدهای بسیاری به تصویب می‌رسد اما در نهایت اتفاقات مثبت کمتر از  آنچه که انتظار می رود اتفاق می افتاد و این خود یک موضوع بسیار مهم مورد بررسی در علوم اجتماعی است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: موضوعات تخته سیاهی و تئوری اقتصاد معمولا مناسب شرایط اقتصادی کشور مان نیست و نمی‌توان به تئوری‌ها اتکا کرد و باید دید چرا در اجرای باید و نبایدها موفق عمل نمی‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در کشورمان عمده اضافه برداشت بانک‌ها تنها به چند موسسه و بانک محدود برمی‌گردد و همین موضوعات است که شرایط اقتصادی را متفاوت می‌کند و نمی‌توان تنها از تئوری‌ها برای اصلاح شرایط اقتصادی استفاده کرد و باید آن ظرایف نحوه اجرا و سیاست‌ها را به درستی انجام شود و این موضوع خارج از کتب درسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز