خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

گمانه‌زنی‌ها درباره درگیری و تشنج در منطقه، عملیات روانی است/ باید با کشورهای منطقه برای حل مسائل با تدبیر رایزنی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۵۹۳

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با تدبیر، صبر و حوصله رایزنی‌هایی را با کشورهای منطقه داشته باشیم تا مسائل حل شود.

علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حادثه مورد ادعای صهیونیست‌ها در دریای عمان برای نفتکش اسرائیلی و اینکه آمریکا و برخی از کشورها آن را به ایران نسبت می‌دهند و عنوان می‌کنند شاید در آینده بخواهند پاسخی بدهند، گفت: اولین باری نیست که این گونه وقایع در منطقه اتفاق می‌افتد، بالاخره باتوجه گستردگی عظیمی که در منطقه خلیج فارس وجود دارد، رویدادهای این‌گونه پدیده جدیدی نیست که اتفاق افتاده است البته باید دید آیا واقعا چینین چیزی رخ داده یا اصل ماجرا صرفا ادعای صهیونیست‌هاست.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم ادامه داد: همچنین فکر نمی‌کنم این گمانه‌زنی‌هایی که عنوان می‌کنند که ممکن است باعث تشنج و درگیری شود گمانه‌های درستی باشد.  همه این‌ها عملیات روانی است.

وی تاکید کرد: معتقدم باتوجه به این‌که همیشه عامل اساسی تشنج در منطقه حضور نیروهای بیگانه بوده امروز هم در واقع در همین راستا این مسئله قابل تحلیل است و تا زمانی که نیروهای بیگانه که با ادعای ایجاد امنیت در منطقه حضور پیدا می‌کنند باشند، این وقایع محتمل است که اتفاق بیفتد.

بروجردی خاطرنشان کرد: باید با تدبیر، صبر و حوصله، رایزنی‌هایی با کشورهای منطقه برای حل این گونه مسائل دنبال شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رئیس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ تاکید کردند تحریم‌ها را از میان خواهند برداشت، این کار چگونه انجام خواهد شد، اظهار داشت: در مسئله رفع تحریم ما باید دو خط موازی را دنبال کنیم؛ نخست آن که مسئله اقتصاد مقاومتی که یک ضرورت است را با اتکاء به توانمندی‌های داخلی و بدون نیاز به بیگانگان و دیگران پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم تاکید کرد: به موازات این اقدامات منطقی و با تکیه بر توانمندی ملی، ما باید مسئله احقاق حق و استیفای حقوق ملی خودمان را برای رفع تحریم‌های ظالمانه ملت‌مان دنبال کنیم تا به یک نتیجه ای برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز