خبرگزاری کار ایران

ایران به مقاوله نامه کار دریایی ملحق شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۲۶

اجرای این مقاوله نامه در سطح جهان از جهات مختلفی حائز اهمیت است که مهمترین آنها حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا می باشد.

جمهوری اسلامی ایران در حالی به مقاوله نامه بین المللی کار دریایی ملحق شد که ۶۱ امین کشور ملحق شده به این مقاوله نامه به شمار می آید.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» وزیر کار پس از امضای مقاوله نامه کار دریایی گفت: باعنایت به اهمیت مقاوله نامه کار دریایی به عنوان یکی از اسناد مهم بین المللی در زمینه تنظیم رژیم حقوقی حاکم بر کشتیرانی تجاری و تأمین شرایط کار شایسته برای دریانوردان، جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت مقاوله یادشده رسماً اراده خود را برای الحاق به این مقاوله نامه اعلام می نماید.

وی افزود: اجرای این مقاوله نامه در سطح جهان از جهات مختلفی حائز اهمیت است که مهمترین آنها حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا می باشد.

این مقام دولتی تصریح کرد: با توجه به کلی نگری که در الزامات این مقاوله نامه در موضوعات ارتقاء حقوق دریانوردان و خدمه کشتی در زمینه های شرایط کار، محل اقامت، امکانات تفریحی، غذا، حمایت های بهداشتی، تامین اجتماعی و رفاهی و به ویژه تحقق کار شایسته پیش بینی شده است، به نظر می رسد اجرای آن این فرصت را برای کشورها مهیا می نماید تا گامهای موثری در افزایش و اجرای استانداردهای کار در حوزه دریا بردارند.

ربیعی ادامه داد: هرچند تحقق تمامی الزامات این مقاوله نامه با توجه به ابعاد مختلف آن نیازمند زمان و ایجاد ساز و کارهای لازم توسط دولت و شرکای اجتماعی است ولی ذکر این نکته ضروری است که در این خصوص تدوین و ارائه کمک های فنی از سوی سازمان بین المللی کار به کشورها بسیار موثر می باشد.

وی در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سابقه و حجم ناوگان دریایی خود، همواره استانداردهای مربوطه، ایمنی کشتی ها و حقوق دریانوردان را مدنظر داشته و دارد و اقدامات شایسته ای را راجع به بسیاری از الزامات مقاوله نامه کار دریایی اعمال نموده و ارتقاء آن را در تمامی جهت ها پیگیری می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز