خبرگزاری کار ایران

برای پنجمین سال؛

همایش بین‌المللی تئاتر پیاد‌روی اربعین حسینی از ۳۰ شهریورماه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۵۶

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: همایش بین المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور ۶۰ هنرمند آیینی کشور از ۳۰ شهریورماه در نجف عراق آغاز شده و بعد از چند روز نمایش در این شهر و در مسیر، ۲ روز به ارائه نمایش‌های نقالی‌خوانی، تئاتر، تعزیه و مقتل‌خوانی در کربلا می‌پردارند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، کوروش زارعی امروز شنبه ۲۷ شهریورماه در نشست خبری همایش بین المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این همایش هر ساله به میزبانی حوزه هنری خوزستان و با شرکت هنرمندان آیینی کشور در نجف برگزار می‌شود و هنرمندان شبیه‌خوان در مسیر نجف تا کربلا در نقاط مختلف اقدام به اجرای برنامه‌های خود به زبان‌های فارسی، ترکی، عربی و انگلیسی می‌کنند.

وی افزود: این همایش از سال ۹۵ آغاز و در سال اول نمایش‌ها به زبان ایرانی و در قالب نقالی‌خوانی، تئاتر خیابانی، مقتل خوانی و تعزیه بود و از سال دوم با توجه به استقبال دیگر مردم از کشورهای مختلف زبان عربی نیز به وسیله هنرمندان خوزستان وارد همایش شد و در سال سوم با استقبال بیشتر مردم تعداد گروه‌های نمایش و زبان‌های مختلف را افزایش دادیم و این همایش را به سطح بین المللی رساندیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با بیان اینکه این همایش به یک آیین و نذر فرهنگی است، گفت: سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت در اعزام زائر به عراق تنها حدود ۶۰ نفر سهمیه به ما تعلق گرفت این درحالی است که سال‌های گذشته تعداد شرکت کنندگان و گروه‌های نمایشی به بیش از ۱۵۰ نفر نیز می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه سال جاری به دلیل حضور کمتر ایرانی‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی مانور ما بیشتر روی نمایش‌ها با زبان عربی است، بیان کرد: این همایش فرصت مناسبی برای تبادل فرهنگ‌ها است به طوری که مخاطبین زیادی از کشورهای اروپایی و با ادیان مختلف در طول این سالیان داشتیم.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز