خبرگزاری کار ایران

با هدف شناساندن اهمیت سقایان در دوران ۸ سال دفاع مقدس؛

نمایشگاه عکس آب و آتش در آبفای خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۷۷

نمایشگاه عکس «آب و آتش» روایت مردان گمنامی است که با تاسی از علمدار کربلا و از خودگذشتگی وظیفه خطیر آبرسانی به جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس را غریبانه بر دوش کشیدند.

ایلنا: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برای اولین بار نمایشگاه عکس و نگاشته‌های مربوط با عنوان «آب و آتش» بمنظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرکت آب و فاضلاب خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در مراسم افتتاح این نمایشگاه محمدعلی صنیعی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان، دفاع مقدس را دوران تجلی اراده مردم ایران خواند و افزود: مردم استان خوزستان با همراهی نیروهای مسلح جانانه در برابر تجاوز اشغالگران عراق ایستادند و با پایمردی و جانفشانی از دین و انقلاب پاسداری و همه معادلات غرب و شرق را نقش بر آب کردند.
حمیدرضا علیرضایی فرمانده بسیج و مدیر امور ایثارگران شرکت آبفا خوزستان نیز گفت: نمایشگاه عکس «آب و آتش» روایت مردان گمنامی است که با تاسی از علمدار کربلا و از خودگذشتگی وظیفه خطیر آبرسانی به جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس را غریبانه بر دوش کشیدند و خود مظلومانه آماج حملات شیمیایی دشمن بعثی قرار گرفتند.
علیرضایی با اشاره به اهمیت آبرسانی به شهر‌ها و جبهه‌های نبرد خاطرنشان کرد: از آنجایی که در دوران دفاع مقدس آبرسانی به شهر‌ها و جبهه‌های جنگ بی‌وقفه ادامه داشت و اهمیت و نقش عزیزانی که این امر خطیر را برعهده داشتند کمتر دیده شده است، تصمیم به جمع آوری و انتشار مستندات موجود گرفته شد که خوشبختانه قدم‌های خوبی نیز در این مسیر برداشته شده است.
وی با بیان اینکه صنعت آب در دوران دفاع مقدس ۲۶ شهید گرانقدر را تقدیم ملت عزیز ایران نموده است، افزود: این نمایشگاه متشکل از ۴۳ تابلو عکس با جمع آوری اطلاعات و مستندات بجا مانده از دوران دفاع مقدس برای اولین بار منتشر و به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس و به همت بسیج شرکت آبفا خوزستان به معرض دید عموم قرار گرفته است.
علیرضایی با اشاره به عملیات بی‌نظیر و تخصصی آبرسانی به فاو افزود: در این عملیات بیش از ۱۶ کیلومتر شبکه جدید آب بمنظور آبرسانی به منطقه عملیاتی فاو و بیمارستانهای صحرایی توسط نیروهای فنی آبفا آبادان و دزفول انجام شد که همواره بعنوان یکی از تخصصی‌ترین عملیاتهای آبرسانی تاریخ جنگ تحمیلی به شمار می‌رود.
وی حمله شیمیایی به تصفیه خانه آب خرمشهر را گواه دیگری بر مظلومیت کارکنان مجموعه آب دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف حمله شیمیایی رژیم بعثعراق تصفیه خانه آب خرمشهر بود که در نیمه شب ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۶۶ به وقوع پیوست.
علیرضایی در پایان گفت: متاسفانه در این حمله شیمیایی اکثر کارکنان تصفیه خانه آب خرمشهر شهید و یا به شدت مجروح شدند که بازماندگان این حادثه با گذشت سال‌ها از آن واقعه تلخ هنوز با عواقب وخیم آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما تا این زمان برای لحظه‌ای از اراده آنان کاسته نشده است. باشد که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز