خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی در پتروشیمی بندر امام برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۹۴۶

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور فقید و هیات همراه وی با حضور کارکنان، مدیران و مدیرعامل شرکت در مسجد مجتمع پتروشیمی بندر امام برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی بندر امام، در این مراسم که امروز ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد، سپهدار انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با عرض تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور فقید گفت: «امروز روز سختی است، ما امروز در سوگ جمهور هستیم، چون شهید جمهور داریم. صحبت کردن از سانحه بالگرد رییس جمهور سخت و دردآور است. این روز در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام افزود: «آیت‌الله رییسی در ۳ سالی که منتخب ملت بودند، بی‌قراری برای خدمت به ملت و میهن داشتند. وی فشردگی کاری داشت و خود و وزرا و کابینه او اینچنین بودند. وی تفکر و روحیه سلوک خدمت‌گذاری را که در انقلاب اسلامی و ادبیات و گفتمان بنیانگذار جمهوری اسلامی بود، ترجمه کردند و تفسیری جدید را از این اخلاق به نمایش گذاشته بودند.»

انصاری نیک در ادامه سخنان خود در جمع عزاداران شهادت رئیس جمهور فقید ادامه داد: «در سخت‌ترین شرایط جهانی، علی‌رغم بدگویی‌هایی که علیه دولت وی می‌شد، دستاوردهای بزرگی را رقم زدند. عضویت در پیمان شانگهای که سال‌ها کشورمان در نوبت ورودش بود یکی از دستاوردهای او بود. افزایش رشد در بخش صنعت و در حوزه اشتغال و در صادرات نفت و در زمانی که شرایط بسیار سختتر شده بود، محصول همین دوره بود. او و همراهانشان نتایج خوبی به دست آوردند.»

انصاری نیک افزود: «دولت خدمتگذار دکتر رئیسی، فروتنی همراه با خدمت رسانی به مردم را به جامعه نشان دادند. تلاش و استقامت را نشان دادند، روحیه خدمت‌گذاری را ترویج دادند و ادبیات انقلاب اسلامی را تقویت کردند و پشتیبان جبهه مقاومت بودند. در همین دولت بود که به حمدالله تعالی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ معادلات قدرت سیاسی جهان ایجاد کردیم و آن ضربه زدن به هیمنه پوشالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود. این حرکت معادلات سیاسی بین‌الملل را به نفع توازن قدرت جا به جا کرد. این کار با پشتیبانی دولت خدمت‌گذار و شهید جمهور حضرت آیت الله رییسی بود.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «از دیگر ویژگی‌هایی که دکتر رئیسی به منصه ظهور رساندند بازدید از کرانه‌های سرزمین ما و حضور در میان مردم بود. به خصوص در دیدارهایی که در روزهای جمعه از استان‌ها داشتند، نماز جمعه ایشان دیدار با مردم بود. این یک نوآوری و رویکردی خادمانه بود.»

نائب رئیس هیأت مدیره پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: «رییس جمهور در همه گرفتاری‌ها و پیچیدگی‌هایی که در مدیریت کلان کشور است در میدان بود و مرد حضور در میدان‌های عمل بود و کران تا کران این سرزمین از چشم ایشان پنهان نمی‌ماند. هیات دولت و وزاری محترم را همراه خود می‌برد. این‌ها پیام های مکتب خدمت‌گذاری حضرت آیت الله رییسی بود که با مکتب جهادی حاج قاسم مشابهت زیادی داشت. او نیز در میادین مختلف دفاع و مقاومت در حضور رزمندگان جبهه مقاومت بی‌قرار بود و تمام میادین را در می‌نوردید و حضور داشت و رصد و اقدام می‌کرد و همین گفتمان و سیرت را آیت الله رییسی در عرصه مدیریت کلان کشور به نمایش گذاشت. اگر آن مکتب حاج قاسم بود این نیز مکتب ابراهیم است. مکتب خدمت‌گذاری ابراهیمی.»

انصاری نیک تصریح نمود: «اگر حاج قاسم در کنار رزمندگان جبهه مقاومت و خانواده شهدای حرم بود، رییس جمهور ما نیز در سرتاسر میادین کشور در کنار کارگران، بنگاه‌های تولید، پروژه‌ها، مردم، حومه شهرها و روستاها و… بود. این کوشش و بی‌قراری ایشان برای خدمت چه زیبا به نمایش گذاشته شده بود و این پیام تاریخی را برای ما به یادگار گذاشت و این مکتب را به یادگار گذاشت که بخشی از فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی است.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام ادامه داد: «این اخلاص، فروتنی و روحیه خدمت‌گذاری چه سرانجام نیکویی داشت. بسیاری فکر می‌کردند آیت الله رییسی به دنبال قدرت است ولی دیدیم که بهترین و ارزشمندترین میراث را که مکتب خدمت‌گذاری بود با رایحه شهادت در دولت جمهوری اسلامی به جا گذاشت و به میراثی ماندگار تبدیل کرد.»

انصاری نیک دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی را بلند و پرشکوه خواند و اذعان کرد: «او در این مدت کوتاه، تاریخی بلند از شکوه، روحیه، تلاش و استقامت، فروتنی و خدمت‌گذاری و در نهایت شهادت و عاقبت بخیری را به جا گذاشت. کمتر پیش می‌آید روسای جمهور و دولت در میدان خدمت‌گذاری و تلاش جان خود را فدای سرزمین خود کنند اما این اتفاق در کشور اسطوره‌ای ما رخ می‌دهد. این کشور همیشه مردانی تلاشگر و جهادی پرورش داده و خواهد داد.

این وضعیت در ایران برای رییس جمهور ما رقم خورد و شهید جمهور دادیم.»

وی در پایان در میان کارکنان و مدیران عزادار تصریح کرد: «پیام حضور دکتر رییسی در مرز ارس تنها یک افتتاح پروژه نبود، بلکه نجوایی تاریخی بود. به گوش تاریخ ایران گفته شد که ای سرزمین ایران، هشیار باش و آگاه باش که والاترین سربازانمان را فدای تو می‌کنیم. این پیام یعنی همبستگی و پیوستگی تاریخی و فرهنگی و سرزمینی؛ وقتی به دوره خدمت ایشان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم چیزی به جز شهادت به یادگار گذاشتن، نمی‌توانست مزد این اخلاص و خدمت‌گذاری باشد؛ اگر غیر از این بود جای افسوس بود. این نتیجه نیکوکاری در مکتب حاج ابراهیم است.»

گفتنی‌ست مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و همراهان ایشان با همت ستاد اقامه نماز، پایگاه مقاومت بسیج و روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام برگزار شده بود.

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی در پتروشیمی بندر امام برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی در پتروشیمی بندر امام برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی در پتروشیمی بندر امام برگزار شد

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز