خبرگزاری کار ایران

با حضور حداکثری مردم همدان:

پیکر مطهر فرزند روح ا… در آغوش خاک آرام گرفت

کد خبر : ۱۱۰۸۱۱

پیکر مطهر شهید گمنام ۱۹ ساله دوران دفاع مقدس در میان استقبال بی نظیر دیگری بر روی دستان پر مهر مردم همدان تشییع و در خاک آرام گرفت.

ایلنا: پیکر مطهر شهید گمنام ۱۹ ساله که در عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیده بود و اخیراً طی عملیات جستجو همراه با شهدای دیگر در عراق تفحص شده بود امروز در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح شهر شورین در همدان به خاک سپرده شد.

به گزارش ایلنا، مراسم سوگواری مردم شورین سحرگاه امروز در سالروز شهادت امام جواد(ع) با حضور پیکر مطهر شهید، همراه با اقامه نماز صبح در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

سپس در ساعت ۹ صبح پیکر مطهر بر روی دستان جمع کثیری از مردم شهیدپرور همدان و شورین از کودک، نوجوان، جوان و سالمند که با چشمانی گریان مشتاق دیدار و به آغوش کشیدن فرزند میهن در میدان ورودی شهر انتظار می‌کشیدند مراسم تشییع آغاز شد.

در این مراسم حضور جوانان و دانشجویان مثال زدنی بود، جوانانی که با تمام وجود دل را به یادگار سال‌هایی می‌سپردند که در راه ایجاد آسایش و امنیت امروز و دفاع از کیان و ناموس ایران در راه شهادت قدم گذاشتند و هم اکنون آسایش خود را مدیون این عزیزان می‌باشند.

پیکر مطهر یادگار سال‌های دفاع مقدس همراه با تشریفات و احترام بر روی دستان مردم مومن همدان از میدان ورودی روستای شورین تا فضای باز دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح تشییع شد.

حضور شهدای گمنام مایه مباهات دانشگاهیان است

شایان ذکر است: بعد از اقامه نماز میت به پیش نمازی امام جمعه محترم و نماینده ولایت فقیه در همدان «آیت ا… غیاثالدین طه محمدی» رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح با سلام و درود به شهدای ۸ سال دفاع مقدس بیان داشت: هم اکنون راه و رسم زندگی را شهدای گرانقدر و امام راحل به ما می‌آموزند.

«محمد مهدی حاجی زین العابدینی» اظهار داشت: دانشگاه تنها محیط فراگیری علم و تحصیل نیست و اساتید امروز در کلاس‌ها درس مقاومت و ایستادگی می‌دهند و به این ترتیب دانشگاه با جامعه پیوند خورده است و مسیر نظام را دنبال می‌کند.

زین العابدینی در ادامه افزود: حضور شهدای گمنام مایه مباهات و افتخار ما ایرانیان و دانشگاهیان است.

در ادامه مراسم دختر شهید علیرضا بیات که در زمان شهادت پدر ۵ ماه بیشتر نداشت دلنوشته و پیمان نامه‌ای را به یاد پدر و شهدای اسلام قرائت کرد.

در بخش آخر برنامه پیکر مطهر به محل تدفین منتقل و طی مراسم با شکوه و مداحی همراه با اجرای گروه سنج و دمام در میان چشمان اشک بار مردم همدان و دانشجویان به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است: مراسم شام غریبان شهید گمنام از ساعت ۱۸ الی ۲۰ امشب در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح همدان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز