خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده وزیر نیرو از روند اجرای طرح ملی مسکن در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۶۱

نماینده وزیر نیرو در تامین زیرساخت‌های آب و برق طرح مسکن ملی به همراه معاون بهره برداری و توسعه آب و مجری ملی مسکن آبفا خراسان رضوی از زیر ساخت های آب و برق طرح ملی مسکن مهر این استان در شهر فریمان بازدید کرد.

 به گزارش ایلنا از مشهد، موسی زارع پور در این بازدید اظهار داشت: در این طرح اعتبار مورد نیاز ایجاد زیرساخت‌های بخش آب واحدهای مسکن ملی خراسان رضوی ۲۸ هزار میلیارد ریال و بخش فاضلاب چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که میانگین سهم هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال می‌شود. 

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری تامین زیرساخت‌های بخش آب مسکن ملی در کشور، از اختصاص اعتبار مناسب برای ایجاد زیرساخت های طرح از محل منابع ملی و عمومی در اختیار وزارت نیرو خبر داد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا خراسان رضوی نیز گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکل تامین آب مورد نیاز مسکن ملی استان، تدابیر لازم اندیشیده است.

به گفته مهدی جهان طلب در حال حاضر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، لوله گذاری آب برای ۷۶۰ واحد مسکن ملی فریمان در فاز نخست عملیاتی شده است. 

مجری مسکن ملی آبفا خراسان رضوی هم به ارائه گزارش عملکرد شرکت در تامین زیرساخت‌های مسکن ملی در استان پرداخت و بر ضرورت برون رفت از مشکلات تاکید کرد.

سعید قارنگیان گفت: برای بهره برداری از زیرساخت‌های پروژه مسکن ملی نیازمند اعتبارات مناسب در بخش آبرسانی و نیز توسعه فاضلاب هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اهتمام ویژه وزارت نیرو، هرچه سریع‌تر طرح‌های آبرسانی به مسکن ملی در استان به سرانجام برسد و مردم با خاطر آسوده در این واحدها سکونت کنند. 

در ادامه سفر نماینده وزیر نیرو به شهرستان فریمان جلسه بررسی و رفع موانع زیرساخت های مسکن مهر با حضور مدیران صنعت آب وبرق برگزار شد. 

زارع پور ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در اجرای طرح آبرسانی به مسکن ملی استان خراسان رضوی گفت: مشارکت مردم در اجرای طرح های مسکن ملی به ساخت سریع واحدها کمک می کند، همچنین آموزش راه‌کارهای استفاده بهینه از آب های خاکستری و آگاهی مردم با نحوه استفاده از پسآب هم یکی از روش های تاثیرگذار در صرفه جویی و مصرف صحیح آب است.

در پایان مشکلات و چالش های شرکت های خدمات رسان در بخش های آب، برق، گاز و... طرح مسکن ملی بررسی و راه کارهای لازم ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز