خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

قرعه‌کشی واگذاری زمین مسکن ملی خلیل‌آباد باید طی یک هفته آینده انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۷۷۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: زمین ۳۵۰ واحد مسکن در شهرستان آماده است و تا پایان هفته آینده باید قرعه‌کشی واگذاری زمین برای ۳۵۰ متقاضی مسکن ملی در شهر خلیل‌آباد باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نشست شورای مسکن شهرستان خلیل‌آباد که با حضور مدیران کل راه وشهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشاوران و کارشناسان حوزه مربوطه در نهضت ملی مسکن، پس از گزارش فرماندار شهرستان خلیل آباد از اقدامات صورت گرفته در این حوزه اظهار داشت: مصوبات هیأت وزیران و دولت به امضا معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود و اگر مصوبه‌ای و دستوری با امضای شخص رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود نشان از اهمیت ویژه آن است.

وی خاطرنشان کرد: مسکن بسیار برای دولت و رئیس‌جمهور حائز اهمیت است و این مجموعه‌های وابسته به دولت هستند که الزاماتی برای تحقق اولویت‌های حوزه مسکن دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی عملکرد مهم‌ترین معیار ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن ملی است، تصریح کرد: گرفتاری امروز مردم در حوزه مسکن یک گرفتاری جدی است.

وی با بیان اینکه این سفر سی ام به شهرستان‌های استان برای ارزیابی وضعیت مسکن در سطح استان است و نشان از باورمندی به حوزه مسکن است، اذعان کرد: نهضت ملی مسکن در ۴ سرفصل تعریف شده که یکی از آنها مسکن حمایتی است و دولت زمین را در قالب اجاره ۹۹ساله تأمین و به مردم واگذار می‌کند و تسهیلات و پروانه ساختمانی در اختیار مردم قرار می‌دهد تا مردم یا انبوه‌ساز نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سه بخش دیگر در حوزه نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: دومین بخش نهضت ملی مسکن، بحث مسکن روستایی است که از ۴ میلیون مسکن که دولت برنامه‌ریزی کرده، ۸۰۰ هزار واحد آن در حوزه مسکن روستایی است و سهم خراسان رضوی از این بحث ۶۴ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با اشاره به اینکه بخش سوم آن به بحث بازآفرینی شهری یا نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است، ادامه داد: ۶۰۰ هزار واحد از ۴ میلیون وعده دولت در حوزه مسکن در این بخش وجود دارد که سهم استان خراسان رضوی ۵۶ هزار واحد است و بخش‌های بعدی هم خود مالکی و جوانی جمعیت است.

خدایی با بیان اینکه مردم در شهر خلیل آباد انتظار زیادی برای ساخت مسکن نهضت ملی مسکن کشیده اند و زمین ۳۵۰ واحد مسکن در شهر آماده است و تا پایان هفته آینده باید قرعه‌کشی واگذاری زمین برای ۳۵۰ متقاضی مسکن ملی در شهر خلیل‌آباد باید انجام شود، تأکید کرد: در شهر خلیل‌آباد برای جانمایی زمین، کارویژه‌ای انجام شد و پیوست‌های خالی شهر شناسایی و این زمین‌ها برای مسکن ملی پیشنهاد شد که جای تقدیر دارد.

خدایی با تأکید بر اینکه امیدواریم تا پایان تیرماه بحث زمین در شهر خلیل‌آباد قطعی شود، بیان کرد: در شهرستان خلیل‌آباد که روستا یک اولویت راهبردی است و بیشترین جمعیت شهرستان را روستائیان تشکیل می‌دهند، باید تسهیلات مسکن روستایی خیلی سریع‌تر به روستائیان پرداخت شود.

وی ضمن انتقاد از اجرای متفاوت قوانین توسط بانک‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن، افزود: چرا باید وقتی یک قانون واحد برای پرداخت تسهیلات روستایی وجود دارد هر کدام از بانک‌ها به یک نحو این قانون را اجرا کنند. وی وهیات همراه نیز بصورت میدانی از زمین های نهضت ملی در این شهرستان بازدید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز