خبرگزاری کار ایران

چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی "مدهامتان" در مشهد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۹۴

آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور "مدهامتان" در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار‌ ایلنا ، معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در آیین افتتاحیه مراسم چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: باید بپذیریم اگه نام خود را مسلمان گذاشتیم و پیرو مکتب پیامبر اسلام(ص) هستیم باید به این باور برسیم که اگر پیوند خودمان را با قرآن و وضعیت‌مان را با دین مشخص نکرده باشیم در دینداری‌مان خللی جدی داریم و اگر در زندگی با مشکلی مواجه می‌شویم باید دلیل آن را در فاصله گرفتن از آموزه های دینی بیابیم.

مرتضی طاهریان اظهار کرد: اگر نسبت به حضرت رضا علیه السلام ارادت داریم باید ببینیم سبک زندگی ما طبق سیره ای است که حضرت داشتند و همچنین باید بسنجیم که چقدر با قرآن مانوس هستیم و با محافل قرآنی انس داریم. 

طاهریان با اشاره به اینکه برخی افراطیون با اختلاف افکنی بین مسلمانان باعث کشته شدن آنها می شوند، افزود: اتفاقات اخیری که در کشور افغانستان اتفاق افتاد و جمع کثیری از شیعیان اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیدند برخی از افراطیون با سخنان ناصواب به این جریان ها دامن می زنند و جریانی را ایجاد می کنند که موجب شیعه کشی می شود اگر مدعی پیروی از پیامبر(ص) هستیم باید به گونه ای دیگری رفتار و عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مجموع ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور این افتخار را دارد که فعالیت هایش را بر دو محور اصلی قرآن و عترت بنا نهاده که چه در بخش هنری و چه در بخش فرهنگی از این دو محور خارج نیست.

معاون هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: مسابقات قرآنی "مدهامتان" تبدیل به یک مسابقه معتبر در جامعه قرآنی شده که مایه مباهات است و اگر امروز می‌بینیم که در مساجد و هر محفلی که نماز جماعت اقامه می شود یک صفحه قرآن با عنوان تلاوت نور قرائت می شود از برکات همین کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

طاهریان گفت: در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کردیم که انس و نسبت ما با قرآن را بیشتر کنیم و در هر عرصه ای چه فرهنگی و هنری قرآن را دخیل کنیم و مفاهیم قرآن و فرمایشات حضرات معصومین(ع) را که موجب ماندگاری و اثرگذاری بیشتر آثار می شود را مورد استفاده قرار دهیم مثلا اشعاری که بر گرفته از مفاهیم قرآنی است به مراتب ماندگاری و بالاتر از سایر اشعار دارند و هر جا که پیوند قرآن و آثار هنری با هم ایجاد شد مشاهده می کنیم که ماندگاری و اثرگذاری آن بیشتر است.

وی تصریح کرد:امیدواریم در ایام برگزاری مسابقه در نهایت دقت، تکریم و احترام همه شرکت کنندگان برگزار شود و مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم به عنوان خدمت گزارانی شایسته برای این عزیزان باشیم. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دغدغه های بسیاری در رابطه با موضوع قرآن دارند و همچنین مطالبه‌ای که حضرت آقا در رابطه با تربیت حافظان قرآنی دارند که امیدواریم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به این مهم جامعه عمل بپوشانند.

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (صلی الله وعلیه وسلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) و ایام هفته وحدت، با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان مرحله کشوری به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شود که افتتاحیه مرحله نهایی این دوره از مسابقات در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز