خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:

شفافیت در موقوفات و نذورات اعتماد عمومی را افزایش و فرهنگ وقف را توسعه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۷۶۷

تولیت آستان قدس‌رضوی شفافیت در عملکرد موقوفات و نذورات را موجب افزایش اعتماد عمومی و توسعه فرهنگ وقف در جامعه دانست.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیر کل و معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی که به مناسبت هفته وقف در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و عرض تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج)، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تحولات بسیار خوبی در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است، فعالیت‌های آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف را بسیار به یکدیگر نزدیک خواند و ابراز کرد: وقف یکی از بنیادهای عمیق دینی و اجتماعی و میراثی ماندگار برای انسان‌های نیک اندیش است.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت وقف در فقه شیعی، عنوان کرد: اسلام احکام بسیار دقیق، حساس و مهمی را برای وقف و اجرای دقیق نیات واقف در نظر گرفته است که شاید یکی از حکمت‌های آن اطمینان بخشی به واقفان بالقوه برای قرار گرفتن موقوفات‌شان در چارچوب قوانین شرع باشد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین امام علی(ع) در امر وقف پیشگام بود و شاید ایشان را بتوان بزرگترین واقف دانست، تصریح کرد: حضرت علی(ع) نخلستان‌های بسیاری را پس از آباد کردن، وقف می‌کرد، همچنین چاه‌ها و قنات‌هایی را حفر و سپس آنها را برای مصارف مختلف مسلمانان وقف می‌کرد؛ بطوری‌که در تاریخ نوشته‌اند اگر حضرت علی(ع) این موقوفات را انجام نمی‌داد ثروتمندترین مردم عرب بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب مقبولیت سازمان اوقاف و امور خیریه میان مردم شد، اعتمادسازی و اجرای دقیق نیات واقفین را سبب توسعه سنت حسنه وقف در جامعه معرفی و اظهار کرد: وقف عملی مقدس است، از این رو سازمان اوقاف نیز نهادی مقدس بوده، چرا که برای سامان بخشی به موقوفات، خیرات و از این دست امور عام المنفعه ایجاد شده است.

مروی با تأکید بر اینکه تعامل با مردم در سازمان‌هایی که پشتوانه مذهبی دارند، باید در کمال عطوفت، مهربانی و انعطاف باشد، ابراز کرد: رفتار کارکنان در نهاد‌های مقدسی همچون آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه، باید بگونه‌ای با سایر ادارات متفاوت باشد که مردم این تفاوت را مشاهده و احساس کنند.

وی افزود: در سازمان‌هایی همچون آستان قدس رضوی و اوقاف نباید به گونه‌ای خشک و تنها در چارچوب اداری با مردم و مراجعان برخورد شود، خوشخویی و خوش رفتاری، لحن نرم، عطوفت، برخورد مناسب، بردباری، پیگیری امور مردم و خدمتگذاری از اصولی است که باید در این سازمان‌ها نهادینه باشد تا مردم در مراجعات احساس صمیمیت کنند و تحقق این معنا در آستان قدس رضوی به مراتب سزوارتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز