خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

تیراژ کتاب در خراسان رضوی به 5 میلیون نسخه رسید

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : در هشت ماه نخست سال تیراژ کتاب در خراسان رضوی به 5 میلیون نسخه رسید.

به گزارش ایلنا ، یوسف امینی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که شمارگان کتاب در استان به مرز 5 میلیون رسید اظهار داشت: از ابتدای سال جاری شمارگان کتاب در خراسان رضوی 4 میلیون و نهصدو نودو سه هزار و 356 نسخه بوده است .
 
وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال هزار و 951 عنوان در استان خراسان رضوی چاپ شده است که در مقایسه با سال گذشته ١٥/١درصد رشد را نشان می دهد .
 
امینی گفت: بیشترین شمارگان به موضوع کلیات تعلق دارد و موضوع دین، ادبیات، علوم کاربردی، کودک و نوجوان و علوم پایه و کمک درسی به ترتیب بیشترین شمارگان را در استان به خود اختصاص داده اند .
 
وی  اظهار داشت: انتشارات به نشر با چاپ ١٤٩ عنوان کتاب، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با ٩٦ عنوان، سخن گستر با ٧٥ عنوان، انتشارات عروج اندیشه با ٦٧ عنوان و انتشارات ضریح آفتاب با ٦١ عنوان بیشترین عناوین را در هشت ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند.
 
امینی تصریح کرد: کتاب‌های آموزش روخوانی قرآن کریم از انتشارات جامعه قاریان قرآن مشهد با ٦بار چاپ بیشترین نوبت چاپ را به خود اختصاص داده است .
کد خبر : ۳۳۳۳۷۷