خبرگزاری کار ایران

جاوید عربشاهی خبر داد:

رویداد ملی ریحانه به‌منظور توانمندسازی بانوان در مشهد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۸۳

مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: 17 تا 19 مهر ماه رویداد ملی «ریحانه» به منظور توانمندسازی بانوان خلاق در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا جاوید عربشاهی ظهر امروز در نشست خبری رویداد ملی «ریحانه» که در دفتر پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه رویداد ملی تحت عنوان «ریحانه» با محوریت زنان در جهت توان افزایی بانوان فناور و خلاق نیمه دوم مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، گفت: این رویداد ملی برای شناسایی زنان خلاق در صنایع و توانمندسازی آنان در توسعه محصولاتشان در بازار هدف برگزار می‌شود.

مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی افزود:این رویداد ملی همچنین در جهت شناسایی، طراحی و تولید سوغات و محصولات فرهنگی مانند مد و پوشاک، صنایع دستی، محصولات دیجیتال و بازی و سرگرمی برای کودکان، نونهالان و نوجوانان با محوریت خانواده برگزار می‌شود.

وی در خصوص دلیل برگزاری این رویداد در مشهد بیان کرد:این محصولات می‌توانند به‌عنوان سوغات به‌بازار ارائه شوند و از آنجا که مشهد به‌دلیل زائر پذیری، بستر خوبی برای فروش این محصولات به‌عنوان سوغات دارد، این رویداد در مشهد صورت می‌گیرد.

عربشاهی با بیان اینکه متأسفانه امروز در بازار مدل، لباس متناسب با عرف و دین ما کمتر وجود دارد، بیان کرد: همچنین جوانان، نونهالان و کودکان کمتر موفق به‌کسب بازی و سرگرمی‌های متناسب با سن خود می‌شوند و بیشتر بازی‌هایی با الگوسازی نامناسب در دسترس‌شان قرار دارد به‌همین دلیل در رویداد ملی ریحانه به‌ تهیه محصولات در زمینه پوشاک و بازی توجه شده است.

 مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به‌اینکه در این رویداد ملی از محصولات منتخب حمایت‌های مالی و غیر مالی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رویداد به‌محصولات منتخب در جهت برندسازی، ارتباط با بازار و توسعه محصولات توسط متخصصان کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت نام برای شرکت در رویداد ملی ریحانه از امروز در سایت به‌صورت تیمی آغاز می‌شود و تا اول مهرماه ادامه دارد.

عربشاهی تصریح کرد: پس از داوری محصولات، دهم مهرماه 10 تیم منتخب اعلام شده و این تیم‌ها با یکدیگر وارد رقابت و در نهایت سه تیم برگزیده از میان آن‌ها انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز